Jump to content

Eleanor Mustang från Borås CMC NO: MDCLXXIV


FastMagnus

Recommended Posts

Har nu provkört bilen utan att gjort någon riktig hjulinställning och det verkar otroligt lovande bilen svänger numer direkt. bilen känns mycket modernare nu med kuggstångs styrningen. ska nu göra en riktig hjulinställning och testa mera. bilen har ökat ca 30-40 mm i fronten pga av all vikt minskning.Den här kuggstången är riktigt enkel att montera vem som helst bör klara detta.............

Link to comment
Share on other sites

Har nu provkört bilen utan att gjort någon riktig hjulinställning och det verkar otroligt lovande bilen svänger numer direkt. bilen känns mycket modernare nu med kuggstångs styrningen. ska nu göra en riktig hjulinställning och testa mera. bilen har ökat ca 30-40 mm i fronten pga av all vikt minskning.Den här kuggstången är riktigt enkel att montera vem som helst bör klara detta.............

Nja inte nåt för mig ,eller ?

Är det nåt för Mach 1:an :?:

Ser riktigt bra ut TVÅAN du närmar dig lite får nog fixa lite grejor i veckan :--:--:--

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Hoppas du tar dig tid att ge oss mer ingåenede info

med hur du gjort med kuggstång 8) , vi är ju några

med lite mindre i börsen, med mycke lust att skruva

som behöver råd i dubbla bemärkelser, råd? se bara

på petroliumpriset. ;)

priset på allt matrial är ca 3000 tkr.Allt finns på en välsorterad bilskrot Däremot krävs longtube´s på 67-68 iallafall

Link to comment
Share on other sites

Har nu provkört bilen utan att gjort någon riktig hjulinställning och det verkar otroligt lovande bilen svänger numer direkt. bilen känns mycket modernare nu med kuggstångs styrningen. ska nu göra en riktig hjulinställning och testa mera. bilen har ökat ca 30-40 mm i fronten pga av all vikt minskning.Den här kuggstången är riktigt enkel att montera vem som helst bör klara detta.............

Nja inte nåt för mig ,eller ?

Är det nåt för Mach 1:an :?:

Ser riktigt bra ut TVÅAN du närmar dig lite får nog fixa lite grejor i veckan :--:--:--

"2" vem minns en 2a TVÅAN :--:--

Link to comment
Share on other sites

Efter idag ha provat bilen på motorväg för första gången. Den trivs bäst i ca 120-130km/h varvar ca 2000rpm, och uppträder väldigt snällt. Det bör inte vara några problem att köra 30-40 mil utan att man blir för trött.

Link to comment
Share on other sites

Efter idag ha provat bilen på motorväg för första gången. Den trivs bäst i ca 120-130km/h varvar ca 2000rpm, och uppträder väldigt snällt. Det bör inte vara några problem att köra 30-40 mil utan att man blir för trött.

Härligt att höra, har sett hur mycket du har jobbat med bilen på sistone, skönt när det fungerar.

Då kan vi ta den till Tyskland och hämta semesterdricka nu då ;)

Om vi lyckas varva 6000 rpm över Hallandsåsen är det 360 km/h och Koenigsaab kommer att vara sveriges näst snabbaste bil :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Efter idag ha provat bilen på motorväg för första gången. Den trivs bäst i ca 120-130km/h varvar ca 2000rpm, och uppträder väldigt snällt. Det bör inte vara några problem att köra 30-40 mil utan att man blir för trött.

Det jobbigaste är väl hemresan som tvåa (2) :--:--:--

Link to comment
Share on other sites

Ja det förstår jag Bege. Det är jobbigt att känna andras avgas. Det får dom flesta göra för mig med. Ha Ha.

Berra

Lite missförstånd Berra han blir ju bara 2:a i Sveriges finaste bil 2009 en annan musse vann (önsketänkande) :--:--:--

PS Bakom mig finns inga avgaser dom finns i sidorna :--:--:-- DS

Link to comment
Share on other sites

Det blev visst det :oops: Iallafall ska Magnus ha en eloge. För att han är så duktig. Och hans bil är ett bevis på detta.

Berra

Duktig vet ej. Men jag har en otrolig vilja att få ihop saker och ting...

Nu är mitt luft renar lock klart också :D

Link to comment
Share on other sites

Snygga bilder , snygga bilar i Ronneby.

GRATTIS till era 2:a platser !

Det är ju inte illa att kvalificera sig till sveriges snyggaste bil.

Tack Janne vi var ju dessutom 2 st mustanger som utmanade eliten bland amerikanska bilar men Chargern som vann var helt klart en värdig vinnare. Men jag får väl tacka Magnus som såg till att jag kom in på området för när jag kom tillbaka från tvätten så var det tillbommat. Om han inte släppt in mig så kanske han fått mina röster och utmanat chargern till och med. :--:--:--

Synd att man inte kom upp till Västerås och utmanade Er andra men i Varberg då skall Ni få se på grejor :twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...