Jump to content

Eleanor Mustang från Borås CMC NO: MDCLXXIV


FastMagnus

Recommended Posts

Skaplig skillnad!

Kan ju nästan tro att du står på tomgång å gasar å andra filmen. :--

Väldigt tur att du inte spelade samma musik i andra filmen också, annars hade man blivit galen. :--

Musiken :--:--:-- kunde inte låta bli :--:--:--

Skillnaden är enorm ändå går det fortare i andra filmen, man kan nu ligga 130-140 och marcha. Och jag har inte hunnit att fin trimma mitt styrsystem det blev ok redan från början, jag kan flytta styrväxlen både uppåt & neråt framåt & bakåt med enkla medel

Link to comment
Share on other sites

Grymt snygg och välbyggd Musse du har. Var och kollade på den i Västerås :D

Tackar :D

Ingen frågade om insprutet det brukar annars vara det första dom undrar över när jag är ute och åker.

Går just nu runt & funderar :twisted: vi får se till vintern vad som händer har fått en "liten" ide

Link to comment
Share on other sites

Skrivet: Tis Jul 14, 2009 7:59 pm Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

Härligt att se, du har en fantastisk musse med bra klipp,

snyggt reportage av TV4a, det här gillar entusiaster av

rätt sort (Mustangentusiaster).

Vi ställer oss i rad och vill ha våra bilar signerade.

Du kanske skall skaffa en DART nästa gång. Du kastade ju pil riktigt bra.

_________________

Bege cmc 2011

Mustang 06 cab eleonor.

Mustang Mach 1 1971.

Grattis!

Kul och vara med i TV och börna

_________________

Janne Josefsson

cmc303

Mustang Convertible 1970

min biltråd: http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... php?t=9043

Tackar det var 2 roliga timmar medan vi höll på att filma. Hon tyckte att buornouten var otroligt häftig

Link to comment
Share on other sites

Härligt Magnus med en riktig rökare. Hon njöt säkert av bränt gummi.

Grattis.

Berra

Tackar Berra

http://www.gt.se/1.1644164?articlePopup=true&img=3

och det blev mer bilder i pressen för mig.

Min startmotor gav upp på W&W men jag har redan fått tag i en ny renoverad för under 1000 lappen otroligt billigt tycker jag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ny startmotor på plats nu har även börjat att montera värmesköldar under till på bilen (bilder kommer) har haft lite för varmt på crusinigar o.s.v. Jag ska köra bröllop i Köpenhamn nu i helgen så det blir en "lagom" test resa

Link to comment
Share on other sites

Välkommen tillbaks Simon G2 hoppas att sommaren har varit bra även för dig.

Det har den, men inte lika god för mussen, den står för tillfället på verkstad för karossjustering. :( Men den e nog snart som ny igen....! 8) Ska iaf vara på rull igen i god tid till End of Summer!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kuggstången på min bil kommer från en Peogut 307 och så även servopumpen remskivan på pumpen kommer från Audi 100 passar perfekt på pumpen endast annan borrning behövs göras. Kuggstången går att höja sänka flytta fram eller bakåt för att undvika Bumpster effekt.

Jag har INTE fin trimmat den ännu det blir i vinter. Men resultatet på bara bolt on är helt ok. Saabens kuggstång är inte heller perfekt även den har sina brister. Kostanden för mig var ca 3000kr + en ny flamming river stång som krävs på 67 och äldre, Och för en enkel montering så är det ingen nackdel med long tube headers. Sen har jag valt att ha ganska långa servo slangar så att inte servooljan ska koka. ett kyl här bromsar flöddet i slangarna.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pratade med Magnus på telefon vid middagstiden idag, han hade fått sina nya Tcp motorfästen och var sisådärnöjd med kvaliten.

Under eftermiddagen slumpade det sig så att jag hade vägarna förbi och stannade till hos Magnus.

-ska vi ta en runda? var det första han sa, jotack, svarade jag :--

Vi stegar in i garaget och Magnus kliver direkt in på passagerarsidan, ingen diskussion om vem som skulle köra här inte...

Monstret startar snällt och tomgången lägger sig på 850 rpm. Till saken hör att han inte har beställt motorfästen för skojs skull, de gamla är helt kass, men vi kör ändå.

Ut i Boråstrafiken med en helt främmande bil men blir positivt överraskad över hur lättmanövrerad den är. Styrningen känns som på en modern bil och jag förvånas över hur smidig den är. Motorfästena, eller bristen på dem gör att det rister en hel del vid gaspådrag.

Motorn har ett rappt gassvar vid alla varvtal och känns mycket pigg.

Vi varvade landsväg med stadskörning och mitt leende var löjligt stort när vi kom tillbaka till garaget.

En jämförelse med min egen bil visar två helt olika bilar.

Magnus bil är ivrigare, känns lättare och mera "busig".

Min bil är lugnare, mer komfortabel.

Magnus bil är en GTI, min är en GT.

Tack Magnus för provkörningen!

motorfästena glömde vi helt av att titta på...

Link to comment
Share on other sites

Nu Janne kan vi ta en vända till!!!! Nya tändkablar + nya motorfästen från TCP det blev väl ngt i stummaste laget jag får en vibration vid full gas acc

Bild på det gamla motorfästet helt av båda sidor konstigt jag som tar det så lugnt :roll:

Link to comment
Share on other sites

Tackar för inbjudan :--

det gamla motorfästet helt av båda sidor konstigt jag som tar det så lugnt :roll:

Du kör ju ständigt med det berömda ägget mellan högerdojjan och gaspedalen... hur kan det då gå sönder....garanti kanske... ;)

Link to comment
Share on other sites

Som du vet så pajade mina varje år förut. Jag gjorde som du. Satte dit TCPs fästen. Lite stumt men käns tryggt. Plus att man vågar ge fullt. När man vill. Skulle min vrida sig mycket lite till så skulle ena headersen gå i innerskärmen. Vilket jag tror låter ännu mer illa. Kul att det funkar så bra för dig Magnus. Vi hörs snart.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...