Jump to content

Eleanor Mustang från Borås CMC NO: MDCLXXIV


FastMagnus

Recommended Posts

Hej! Snyggt och prydligt. Det gillar jag. Såg en grej. Måste fråga såg att du har batteriet i bakluckan. Är det vätske fyllt eller torr batteri? Om det är ett vätske fyllt? så var försiktig med läkage. Tog själv en batteri låda från Biltema i plast och mont. Bara för rost angrepp. Som vätske fyllda baterier kan åstakomma. Nu har jag ett torr bateri Tudor. Men behöll för säkehetskull plast lådan. Hatar rost.

Jovisst är jag intresserad av ditt tok schysta flygelskydd. Hoppas dt ligger rätt i pris. Då kan du räkna med beställning från mig.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Bilen startar inte :evil: det stod bara NO COMMUNICATION. Men efter ett snabbt samtal till edelbrock så är redan det saknade chipet på väg jag var tvungen att lämna data på kam osv chipa en 67a inte varje dag.

Batteriet har en dränerings slang uti hjulhuset. kommer att skaffa ett torr batteri sedan när bilen e igång.

Link to comment
Share on other sites

Gud vad häftigt. Det är sån där data grejor. Vill du ha hjälp? Jag kan ingenting. Skojade bara. Ang hjälp, jag lovar jag vill inte ens hjälpa.

Kan ingentig om dom där prylara,blir bara snurrig. Men det är bra när du skriver, vad det är som uppstår. Så kanske jag kan lära mig sådann teknik. Förstånigt att ha slang uti hjulhuset. Tycker att håller på ett mycket spännande bil. Har kollat in allt du gjort. Och är grovt imponerad.

Skulle vilja ha ork att hålla på med ett stort projekt till. Men känner att den tiden är förbi. Hade drömmar på att bygga Ac cobra, en hot rod, och

till slut en riktig dräpar mustang. Men det blev bara drömmar.

Höll på för länge med dragracing. Byggde två riktiga race bilar.

Menas med från ingeting till rullande bil. En med glas fiber kaross. den sista som var en hel bil, som vi kapade ur allt, det var bara en tom kaross, som knappast höll ihop. Men det var plåt kaross. Med ett helt rör rams chassie. Det tar mycket must ur en. men kul har det varit.

Nog om det. fort sätt med ditt fina projekt. och visa gärna fler bilder.

Tack för dina spännande inslag Berra

Link to comment
Share on other sites

Gud vad häftigt. Det är sån där data grejor. Vill du ha hjälp? Jag kan ingenting. Skojade bara. Ang hjälp, jag lovar jag vill inte ens hjälpa.

Kan ingentig om dom där prylara,blir bara snurrig. Men det är bra när du skriver, vad det är som uppstår. Så kanske jag kan lära mig sådann teknik. Förstånigt att ha slang uti hjulhuset. Tycker att håller på ett mycket spännande bil. Har kollat in allt du gjort. Och är grovt imponerad.

Skulle vilja ha ork att hålla på med ett stort projekt till. Men känner att den tiden är förbi. Hade drömmar på att bygga Ac cobra, en hot rod, och

till slut en riktig dräpar mustang. Men det blev bara drömmar.

Höll på för länge med dragracing. Byggde två riktiga race bilar.

Menas med från ingeting till rullande bil. En med glas fiber kaross. den sista som var en hel bil, som vi kapade ur allt, det var bara en tom kaross, som knappast höll ihop. Men det var plåt kaross. Med ett helt rör rams chassie. Det tar mycket must ur en. men kul har det varit.

Nog om det. fort sätt med ditt fina projekt. och visa gärna fler bilder.

Tack för dina spännande inslag Berra

Alla som lyckas orkar med att färdiga ställa sina bilar/project tycker jag är värda all beundran som orkar ta ut dom på väg igen :D världen är full av tappade sugar :--

Jag får erkänna att när det stod no communication i displayen så blev det lite halv panik en stund.

men bit ihop! fram med manualen en gång till och tragla engelska facktermer så löste det sig med ett samtal till Edelbrock. och i natt har dom skickat ett chip med mina data på. sen lär väl det bli nya hinder för "bolt on" är inte alltid bolt on har man fått lära sig. det finns flera kaptiel i instruktions boken om inkörning av systemet.

Stolarna kommer från någon Audi/vag bil mitten 90-tal som ej gick att känna igen på skroten helt länsad från allt utom stolarna.

Link to comment
Share on other sites

Jag är imponerad, ljudet när du trampade på gasen var grymt, rappt och elakt även om det var via telefon.

På måndag vill jag höra den live!

Tomgångsjustering inifrån bilen? ingen match! ge mig bara en 130 cm lång skruvmejsel så ska du få se... :--

Link to comment
Share on other sites

Skönt att du och bilen kom hem hela men bilen var kanske inte så ren.

Jag tänkte på er när ni skulle åka hem igår när det var ett så eländigt väder :(

Tyvärr så kunde jag inte vara med att bevittna Elmia för jag låg och kramade toalettstolen :cry:

Men jag har suttit och kollat allt jag har kunnat hitta på You Tube idag och det fanns en hel del, jag såg att det fanns en bil till som liknade din, vet du vart den kom ifrån ?

Tur att allting löste sig trots monterstrul och vinterväder och tack så mycket för lånet av golvet.

// Tomas

Link to comment
Share on other sites

Synd bara Magnus att Du hann sticka innan din kusin kom och frågade efter dig ... hon var väldigt trevlig :--

/frasse

http://www.modellbilder.se/portfolio.php?id=36544 och här kan ni andra få se vad Frasse kan ha menat hahahihi.................

Mustangen fick ett varmt bad vid hemkomsten. Men dom andra bilarna som drogs hem på otäckta trailers var nog ännu smutsigare än min.

Nummer skylten glömde jag av helt att ta bort men det gick ju bra det med ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...