FastMagnus June 14, 2009 Author Report June 14, 2009 Har nu provkört bilen utan att gjort någon riktig hjulinställning och det verkar otroligt lovande bilen svänger numer direkt. bilen känns mycket modernare nu med kuggstångs styrningen. ska nu göra en riktig hjulinställning och testa mera. bilen har ökat ca 30-40 mm i fronten pga av all vikt minskning.Den här kuggstången är riktigt enkel att montera vem som helst bör klara detta............. Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 14, 2009 Report June 14, 2009 Hej.Hoppas du tar dig tid att ge oss mer ingåenede infomed hur du gjort med kuggstång , vi är ju några med lite mindre i börsen, med mycke lust att skruva som behöver råd i dubbla bemärkelser, råd? se bara på petroliumpriset. Citera
bege June 14, 2009 Report June 14, 2009 Har nu provkört bilen utan att gjort någon riktig hjulinställning och det verkar otroligt lovande bilen svänger numer direkt. bilen känns mycket modernare nu med kuggstångs styrningen. ska nu göra en riktig hjulinställning och testa mera. bilen har ökat ca 30-40 mm i fronten pga av all vikt minskning.Den här kuggstången är riktigt enkel att montera vem som helst bör klara detta.............Nja inte nåt för mig ,eller ?Är det nåt för Mach 1:an Ser riktigt bra ut TVÅAN du närmar dig lite får nog fixa lite grejor i veckan Citera
FastMagnus June 14, 2009 Author Report June 14, 2009 Hej.Hoppas du tar dig tid att ge oss mer ingåenede infomed hur du gjort med kuggstång , vi är ju några med lite mindre i börsen, med mycke lust att skruva som behöver råd i dubbla bemärkelser, råd? se bara på petroliumpriset. priset på allt matrial är ca 3000 tkr.Allt finns på en välsorterad bilskrot Däremot krävs longtube´s på 67-68 iallafall Citera
FastMagnus June 14, 2009 Author Report June 14, 2009 Har nu provkört bilen utan att gjort någon riktig hjulinställning och det verkar otroligt lovande bilen svänger numer direkt. bilen känns mycket modernare nu med kuggstångs styrningen. ska nu göra en riktig hjulinställning och testa mera. bilen har ökat ca 30-40 mm i fronten pga av all vikt minskning.Den här kuggstången är riktigt enkel att montera vem som helst bör klara detta.............Nja inte nåt för mig ,eller ?Är det nåt för Mach 1:an Ser riktigt bra ut TVÅAN du närmar dig lite får nog fixa lite grejor i veckan "2" vem minns en 2a TVÅAN Citera
FastMagnus June 14, 2009 Author Report June 14, 2009 Det låter lovande Ser fram mot en provkörning.Det vore trevligt att få ett utlåtande av en som har en annan kuggstång i bilen Citera
JanneJ June 18, 2009 Report June 18, 2009 nu går den Jag har hört den i verkligheten, det är så att nackhåren reser sig Citera
FastMagnus June 22, 2009 Author Report June 22, 2009 Efter idag ha provat bilen på motorväg för första gången. Den trivs bäst i ca 120-130km/h varvar ca 2000rpm, och uppträder väldigt snällt. Det bör inte vara några problem att köra 30-40 mil utan att man blir för trött. Citera
JanneJ June 23, 2009 Report June 23, 2009 Efter idag ha provat bilen på motorväg för första gången. Den trivs bäst i ca 120-130km/h varvar ca 2000rpm, och uppträder väldigt snällt. Det bör inte vara några problem att köra 30-40 mil utan att man blir för trött.Härligt att höra, har sett hur mycket du har jobbat med bilen på sistone, skönt när det fungerar.Då kan vi ta den till Tyskland och hämta semesterdricka nu då Om vi lyckas varva 6000 rpm över Hallandsåsen är det 360 km/h och Koenigsaab kommer att vara sveriges näst snabbaste bil Citera
bege June 23, 2009 Report June 23, 2009 Efter idag ha provat bilen på motorväg för första gången. Den trivs bäst i ca 120-130km/h varvar ca 2000rpm, och uppträder väldigt snällt. Det bör inte vara några problem att köra 30-40 mil utan att man blir för trött.Det jobbigaste är väl hemresan som tvåa (2) Citera
CMC 1061 Berra June 23, 2009 Report June 23, 2009 Ja det förstår jag Bege. Det är jobbigt att känna andras avgas. Det får dom flesta göra för mig med. Ha Ha.Berra Citera
bege June 23, 2009 Report June 23, 2009 Ja det förstår jag Bege. Det är jobbigt att känna andras avgas. Det får dom flesta göra för mig med. Ha Ha.BerraLite missförstånd Berra han blir ju bara 2:a i Sveriges finaste bil 2009 en annan musse vann (önsketänkande) PS Bakom mig finns inga avgaser dom finns i sidorna DS Citera
CMC 1061 Berra June 24, 2009 Report June 24, 2009 Det blev visst det Iallafall ska Magnus ha en eloge. För att han är så duktig. Och hans bil är ett bevis på detta.Berra Citera
FastMagnus June 24, 2009 Author Report June 24, 2009 Det blev visst det Iallafall ska Magnus ha en eloge. För att han är så duktig. Och hans bil är ett bevis på detta.BerraDuktig vet ej. Men jag har en otrolig vilja att få ihop saker och ting...Nu är mitt luft renar lock klart också Citera
RoushJanne cmc457 June 25, 2009 Report June 25, 2009 tittade på luftrenar-locket live igår.....SKITCOOLT !Man kan ju inte återge ljudet här men jag blev imponerad över hur tyst bilen var på tomgång , man hörde knappt att den var igång. Citera
Janne Holm CMC1740 June 25, 2009 Report June 25, 2009 skitsnyggt Magnus hoppas få se det live lite senare fram på sommaren Citera
FastMagnus June 29, 2009 Author Report June 29, 2009 Har nu kört bilen nästan 70 mil i helgen och jag justerade ner insprutningen rätt hårt så den har gått på ca 1.1L tycker det är helt ok Citera
FastMagnus June 29, 2009 Author Report June 29, 2009 Jag+ Sambo & Bege hade en kanon helg i Ronneby / Karlskrona Citera
FastMagnus June 30, 2009 Author Report June 30, 2009 Var idag och besiktigade bilen. Besiktnings mannen reagerade överhuvud taget inte på kuggstångstyrningen. trots att han är intresserad av usabilar Citera
RoushJanne cmc457 July 1, 2009 Report July 1, 2009 Snygga bilder , snygga bilar i Ronneby.GRATTIS till era 2:a platser !Det är ju inte illa att kvalificera sig till sveriges snyggaste bil. Citera
FastMagnus July 5, 2009 Author Report July 5, 2009 Mustang hagen på lördagen på Power meet 2009 Citera
bege July 5, 2009 Report July 5, 2009 Snygga bilder , snygga bilar i Ronneby.GRATTIS till era 2:a platser !Det är ju inte illa att kvalificera sig till sveriges snyggaste bil.Tack Janne vi var ju dessutom 2 st mustanger som utmanade eliten bland amerikanska bilar men Chargern som vann var helt klart en värdig vinnare. Men jag får väl tacka Magnus som såg till att jag kom in på området för när jag kom tillbaka från tvätten så var det tillbommat. Om han inte släppt in mig så kanske han fått mina röster och utmanat chargern till och med. Synd att man inte kom upp till Västerås och utmanade Er andra men i Varberg då skall Ni få se på grejor Citera
Recommended Posts