MrTurbo_1645 May 21, 2006 Report May 21, 2006 I dessa tider är ju stora fälgar och låga bilar inne. Jag gör tvärt om, 15" fälgar och idag höjde jag bilen. Bakfjädrarna var helt slut och t.o.m mina 15" tog i skärmkanter & i hjulhus. Nu monterades rekoderligt stenhårda fjädrar. Detta även en förberedelse för att det är crusing i helgen och att 200kg+ skall in i baksätet. Men även för det avgasystem jag skall bygga och vill ha god marignal till alla farthinder. Får sedan se om det kanske blir ett sänkblock men det vette f*n... 70-talsstuket tilltalar mig lite. (förutom slotmags då) Före de nya fjädrana monterades, tom bil med halvtank; Efter bytet, samma förutsättningar; Klickbara bilder.... Citera
NiklasW May 21, 2006 Report May 21, 2006 Jag mekade dit nya bladfjädrar på min bil också idag. Min bil blev lika hög som din bak och då är det ändå mid-eye 1" sänkning Men det kanske sätter sig? Citera
Svedis May 22, 2006 Report May 22, 2006 Var köpte du fjädrarna? Var det standardfjädrar så kärran fick ursprunglig höjd?/S Citera
Stanley May 22, 2006 Report May 22, 2006 Jag tycker det ser bra ut. Det är bra med däck som har lite sida.Stanley Citera
MrTurbo_1645 May 22, 2006 Author Report May 22, 2006 Kan säga att den satt sig lite lite nu, inte riktigt så tokhög längre. Dock blir det troligen 1" sänkblock sedan ändå. Den är så hård att det klarar sig ändå. SKa kolla upp vad för fjädrar det egentligen är, hittade dem privat. Citera
Recommended Posts