May 21, 200618 yr comment_28916 I dessa tider är ju stora fälgar och låga bilar inne. Jag gör tvärt om, 15" fälgar och idag höjde jag bilen. Bakfjädrarna var helt slut och t.o.m mina 15" tog i skärmkanter & i hjulhus. Nu monterades rekoderligt stenhårda fjädrar. Detta även en förberedelse för att det är crusing i helgen och att 200kg+ skall in i baksätet. Men även för det avgasystem jag skall bygga och vill ha god marignal till alla farthinder. Får sedan se om det kanske blir ett sänkblock men det vette f*n... 70-talsstuket tilltalar mig lite. (förutom slotmags då) Före de nya fjädrana monterades, tom bil med halvtank; Efter bytet, samma förutsättningar; Klickbara bilder....
May 21, 200618 yr comment_28937 Jag mekade dit nya bladfjädrar på min bil också idag. Min bil blev lika hög som din bak och då är det ändå mid-eye 1" sänkning Men det kanske sätter sig?
May 22, 200618 yr comment_28959 Var köpte du fjädrarna? Var det standardfjädrar så kärran fick ursprunglig höjd?/S
May 22, 200618 yr comment_28967 Jag tycker det ser bra ut. Det är bra med däck som har lite sida.Stanley
May 22, 200618 yr Author comment_28968 Kan säga att den satt sig lite lite nu, inte riktigt så tokhög längre. Dock blir det troligen 1" sänkblock sedan ändå. Den är så hård att det klarar sig ändå. SKa kolla upp vad för fjädrar det egentligen är, hittade dem privat.