Jump to content

Recommended Posts

Jag har problem med att min mustang 66 FB 289-2v stannar efter en stunds körning. Det funkar jättebra att ge full gas och komma upp ifart men nnär jag lättar på gasen och lägger mig på en jämn hastighet dör motorn. Bränslefiltret ser tomt ut när jag tittar på det precis efter ett stopp. Kan det vara bensinpumpen eller kanske vacum i bensintanke?

Vart sitter avluftningen på tanken?

Tacksam för svar

Hej.

Felen kan vara många, det troligaste är att det är något

som inte är rätt inställt på förgasare. :?

Kanske den är strypt av någon inför besikning, jag menar

att den kan vara snålt inställd, luftskruvar indragna för

mycket eller liknade. :roll:

Vad har du för typ av motor och vad är det för märke

på exempelvis förgasare, är motor renoverad eller

orörd :?: mm.

Motorn är en 289 motorcraft 2 ports förgasare

Den gick bra hela förra sommaren, men jag fick ett stopp när jag var på väg till småland men då behövde jag bara byta bränslefiltret så gick den jättebra resten av tiden. Motorn är orörd i övrigt och den går ju jättebra i början en halvtimme ungefär.

Det där känner jag igen...

Min dog med ibland förr. Jag hade massa skit i tanken och rören fram. Bytte även ALLA slangbitar som ns på vägen fram. Blås ur bränsleledningen med tryckluft.

Värt ett försök kanske.

Låter som avluftningen tycker jag - samma symptom på en båt jag hade och där var avluftningsslangen vikt.

Avluftningen sitter i tanklocket - kör utan en timme och kolla, eller skaffa en kork eller plugg med ett litet hål i för att testa.