Jump to content

Snyft..............


pineman

Recommended Posts

Kan man bli lite ledsen när man säljer sin ögonsten trots att man är man och ska vara macho? SVAR= JA...

Har precis gjort Jan-Eric Jansson till kanske världens lyckligast nu när jag sålt min 1965 cab till honom. Måste erkänna att när jag låg bakom honom och såg hur fint den blänkte och när jag hörde ljudet från V8 så kom det en tår i ögonvrån. Önskar Janne all lycka med bilen och ser fram emot att se ekipaget under sommaren.

Kenneth (Pineman) Sundman

Link to comment
Share on other sites

Hmm... vet precis hur det känns :?

Och jag hade sådan "tur" att bilen(Corvette) blev såld till en kille i Gävle där jag själv bor... varje gång han mullrar förbi är det som att få en smäll på käften... hehe fan

/Freddie

Link to comment
Share on other sites

Bästa e å sälja bilen LÅNGT bort, har själv sålt en bil jag var mycket fäst vid, kändes förjävligt rent ut sagt! Usch....

Dock vet jag att köparen tog väl hand om bilen och det gottigaste från den hade jag dessutom plockat ur och ersatt med originaldelar. 8)

Link to comment
Share on other sites

Ehh.....

Om ni nu älskade era bilar så mycket, varför sålde ni? Var det för att investera i ett nytt projekt eller nåt annat? Flickvännen blev gravid? Köpa lägenhet, bygga hus? Varför? Alla har sina orsaker.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Min anledning var dåligt samvete gentemot bilen. Jag har en -05 som jag har hemma i garaget och kör väldigt ofta, -65:an stod i ett garage 3 mil ifrån så det blev inte många mil när nu -05:an körs oftare.

Så det var läge att ge nån annan möjligheten att få vara glad. Detta är anledningen, hade jag haft dubbelgarage så hade bilen vart kvar...Sedan så är det kul att Janne o jag kommer hålla kontakten och ses på Årsta o andra träffar. På så sett så får man ju se bilen, och det är värt mycket... :P

Link to comment
Share on other sites

Kenneth(pineman),

du vet var jag bor, kom förbi när du vill.

Har inte suttit och skrattat högt i en bil, så länge, som jag gjorde igår.

Och alla kommentarer man får, är det så? Fantastiskt. Kom fram en tant på 72 år(!) och bara glodde en lång stund. Sedan sa hon, -det var den finaste Mustang jag sett. Hehe, undrar vad hon har för minnen av Mustanger...

Sedan åkte vi ner till retaurang Telegraf i Nacka. Rekommenderas till alla, du kan käka god mat, eller ta en fika och kika på Mustangen stående på kajkanten samtidigt, härligt. Tror nästan jag hade fått rabatt om jag velat, för personalen pratade mer om Mussen än om maten :-).

Jag fattar inte varför jag inte köpt Mussecab tidigare...

Janne, numera Musseägare, -65 cab

Link to comment
Share on other sites

Sålde min av ekonomiska skäl. En bil som kostar 12500:- om året att försäkra kändes overkill. Hur kul den än var...

12500:- i försäkring ??? för en 67 a min kostar 800:-

Jag har också sålt min 68 cab :? men den går till Danmark på Fredag,

men har ju självklart kvar min 69 Sportroof (fastback) :D

Link to comment
Share on other sites

Sålde min av ekonomiska skäl. En bil som kostar 12500:- om året att försäkra kändes overkill. Hur kul den än var...

12500:- i försäkring ??? för en 67 a min kostar 800:-

Jag har också sålt min 68 cab :? men den går till Danmark på Fredag,

men har ju självklart kvar min 69 Sportroof (fastback) :D[/quote:2w9mipsb]

Tror att MrTurbo menar en annan bil, inte sin Musse...

Stämer, det var innan jag köpte Mustangen, den är betydligt billigare. :--

Lär inte sälja den heller, om det inte kommer nån och ger ett sjukt högt bud iofs... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Stämer, det var innan jag köpte Mustangen, den är betydligt billigare. :--

Lär inte sälja den heller, om det inte kommer nån och ger ett sjukt högt bud iofs... :roll:

...Vad sägs om en 50-lapp? :lol:

Du kan få betala min försäkring för 50:- ja... 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...