May 26, 200618 yr comment_29160 Nu har jag testat bilen på 402m. Jag är en riktig newbee på detta så ha överseende med ev konstigheter.Kall väderlek och kalla däck var ingen lyckad kombination så första testen var som att köra på halkbana. Efterhand tittade solen fram och värmde strippen, lite värme på däcken och 12,82 var ett faktum, men krävde en försiktig general på gasen. Nåväl jag är nöjd så långt, med riktiga däck ska det väl gå att putsa lite till?Bifogar en bild från Motormässan i Östersund 25-27/5Kan man lägga in en filmsnut så har jag en från racet?
May 29, 200618 yr comment_29240 Grattis till en helschysst tid! 12.82 är fasen inte dåligt. Vilken bana körde du på?
May 29, 200618 yr Author comment_29242 Grattis till en helschysst tid! 12.82 är fasen inte dåligt. Vilken bana körde du på?Hej Jo den är väl ok, ingen bana ett litet flygfält strax utanför Östersund som inte ens är plant.Bättre tider väntas?
July 22, 200618 yr Author comment_31152 Grattis till en helschysst tid! 12.82 är fasen inte dåligt. Vilken bana körde du på?Hej Jo den är väl ok, ingen bana ett litet flygfält strax utanför Östersund som inte ens är plant.Bättre tider väntas?Nya bättre tider 12,67 bästa hittils, verkar svårt att komma så mycket lägre? Nytt test 27/8
July 23, 200618 yr comment_31168 Bifogar en bild från Motormässan i Östersund 25-27/5Snygg modell av bilen du har på pidestalen! Jag har letat efter en skalenlig modell av mussen, var kan man få tag på sådana? Var fick du tag på din?
July 23, 200618 yr Author comment_31169 Bifogar en bild från Motormässan i Östersund 25-27/5Snygg modell av bilen du har på pidestalen! Jag har letat efter en skalenlig modell av mussen, var kan man få tag på sådana? Var fick du tag på din?Hör med Ingemar på info@modellbilsgaraget.se han ordnar det mesta. Min modell har han lackat om både in och utv, stripat med scalenliga stripe, bytt fälgar.
July 23, 200618 yr comment_31170 Grattis till en helschysst tid! 12.82 är fasen inte dåligt. Vilken bana körde du på?Hej Jo den är väl ok, ingen bana ett litet flygfält strax utanför Östersund som inte ens är plant.Bättre tider väntas?Nya bättre tider 12,67 bästa hittils, verkar svårt att komma så mycket lägre? Nytt test 27/8Har du kollat på dem amerikanska forumen?Där är folk med 2005+ som en bart har boltons som kör 12,9 på 402mHar du en ordentlig tune i bilen?Bra däck är nog att föredra, samt att man måste lära sig att köra bilen. Fäste blir ju lite annorlunda med överladd!
July 23, 200618 yr comment_31171 Grattis till en helschysst tid! 12.82 är fasen inte dåligt. Vilken bana körde du på?Hej Jo den är väl ok, ingen bana ett litet flygfält strax utanför Östersund som inte ens är plant.Bättre tider väntas?Nya bättre tider 12,67 bästa hittils, verkar svårt att komma så mycket lägre? Nytt test 27/8Har du kollat på dem amerikanska forumen?Där är folk med 2005+ som en bart har boltons som kör 12,9 på 402mHar du en ordentlig tune i bilen?Bra däck är nog att föredra, samt att man måste lära sig att köra bilen. Fäste blir ju lite annorlunda med överladd!Kolla här tex:stock TB 4.10 gears C&L cold air C&L 93 octane tune predator hurst short throw moto blue billet lower arms eibach sportlines U/D pullies Ford Motorsport axle backs (Borla) 20psi rear 50psi front- stock pirelli 12.75@108mph. 1.8460ft 8.18@85.5 1/8mile Steeda pulleys, C&l c/a, diablo tune, borla cat, 4:10 gears, Hurst short throw Shifter Stock tires (rear tires 25psi, front 40psi), lower control arms BMR, front arm BMR support brace (12.48ET@109.82mph. 1/4 mile-1.8120ft 7.81ET@86.32mph) 2005 Black GT Auto, SLP Loud Mouth exhaust, bassani on road x-pipe, Tunable Induction full CAI, Steeda charge motion plates, steeda ud pullies, 3:73s, SCT tuned by Brent Hughs Best E.T. 12.82@107.48
July 23, 200618 yr Author comment_31173 Grattis till en helschysst tid! 12.82 är fasen inte dåligt. Vilken bana körde du på?Hej Jo den är väl ok, ingen bana ett litet flygfält strax utanför Östersund som inte ens är plant.Bättre tider väntas?Nya bättre tider 12,67 bästa hittils, verkar svårt att komma så mycket lägre? Nytt test 27/8Har du kollat på dem amerikanska forumen?Där är folk med 2005+ som en bart har boltons som kör 12,9 på 402mHar du en ordentlig tune i bilen?Bra däck är nog att föredra, samt att man måste lära sig att köra bilen. Fäste blir ju lite annorlunda med överladd!Kolla här tex:stock TB 4.10 gears C&L cold air C&L 93 octane tune predator hurst short throw moto blue billet lower arms eibach sportlines U/D pullies Ford Motorsport axle backs (Borla) 20psi rear 50psi front- stock pirelli 12.75@108mph. 1.8460ft 8.18@85.5 1/8mile Steeda pulleys, C&l c/a, diablo tune, borla cat, 4:10 gears, Hurst short throw Shifter Stock tires (rear tires 25psi, front 40psi), lower control arms BMR, front arm BMR support brace (12.48ET@109.82mph. 1/4 mile-1.8120ft 7.81ET@86.32mph) 2005 Black GT Auto, SLP Loud Mouth exhaust, bassani on road x-pipe, Tunable Induction full CAI, Steeda charge motion plates, steeda ud pullies, 3:73s, SCT tuned by Brent Hughs Best E.T. 12.82@107.48Hej OleschJodå jag har sett det. Dom är nog bättre förare och har bättre banor, ställt in bilarna bättre, mer erfarenhet av 402m osv. Tuningen är det nog inget fel på, bilen går som f-n. Min bil har Aut, manuella är nog några tiondelar snabbare. Vet tex om en erfaren driver som kör med aut, KB och bättre tuning 4,10 utv mm, han kör på 12,20 Här är hans bästa: Best S/C; 1/8-mi: 7.859 sec @ 87.72 mph [1/4-mi equiv ~12.20] Här kan du se hand mod inte lite det http://www.2005stang.com/gallery/albums ... ST%7E0.doc Så jag ligger nog ungefär där jag ska, kanske någon tiondel till? hoppas jag.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.