Jump to content

Recommended Posts

Nu har jag testat bilen på 402m. Jag är en riktig newbee på detta så ha överseende med ev konstigheter.

Kall väderlek och kalla däck var ingen lyckad kombination så första testen var som att köra på halkbana.

Efterhand tittade solen fram och värmde strippen, lite värme på däcken och 12,82 var ett faktum, men krävde en försiktig general på gasen. Nåväl jag är nöjd så långt, med riktiga däck ska det väl gå att putsa lite till?

Bifogar en bild från Motormässan i Östersund 25-27/5

Kan man lägga in en filmsnut så har jag en från racet?

Grattis till en helschysst tid! 12.82 är fasen inte dåligt. Vilken bana körde du på?

Hej

Jo den är väl ok, ingen bana ett litet flygfält strax utanför Östersund som inte ens är plant.

Bättre tider väntas?

  • 1 month later...
Grattis till en helschysst tid! 12.82 är fasen inte dåligt. Vilken bana körde du på?

Hej

Jo den är väl ok, ingen bana ett litet flygfält strax utanför Östersund som inte ens är plant.

Bättre tider väntas?

Nya bättre tider 12,67 bästa hittils, verkar svårt att komma så mycket lägre? Nytt test 27/8

Bifogar en bild från Motormässan i Östersund 25-27/5

Snygg modell av bilen du har på pidestalen! Jag har letat efter en skalenlig modell av mussen, var kan man få tag på sådana? Var fick du tag på din?

Bifogar en bild från Motormässan i Östersund 25-27/5

Snygg modell av bilen du har på pidestalen! Jag har letat efter en skalenlig modell av mussen, var kan man få tag på sådana? Var fick du tag på din?

Hör med Ingemar på info@modellbilsgaraget.se han ordnar det mesta. Min modell har han lackat om både in och utv, stripat med scalenliga stripe, bytt fälgar.

Grattis till en helschysst tid! 12.82 är fasen inte dåligt. Vilken bana körde du på?

Hej

Jo den är väl ok, ingen bana ett litet flygfält strax utanför Östersund som inte ens är plant.

Bättre tider väntas?

Nya bättre tider 12,67 bästa hittils, verkar svårt att komma så mycket lägre? Nytt test 27/8

Har du kollat på dem amerikanska forumen?

Där är folk med 2005+ som en bart har boltons som kör 12,9 på 402m

Har du en ordentlig tune i bilen?

Bra däck är nog att föredra, samt att man måste lära sig att köra bilen. Fäste blir ju lite annorlunda med överladd!

Grattis till en helschysst tid! 12.82 är fasen inte dåligt. Vilken bana körde du på?

Hej

Jo den är väl ok, ingen bana ett litet flygfält strax utanför Östersund som inte ens är plant.

Bättre tider väntas?

Nya bättre tider 12,67 bästa hittils, verkar svårt att komma så mycket lägre? Nytt test 27/8

Har du kollat på dem amerikanska forumen?

Där är folk med 2005+ som en bart har boltons som kör 12,9 på 402m

Har du en ordentlig tune i bilen?

Bra däck är nog att föredra, samt att man måste lära sig att köra bilen. Fäste blir ju lite annorlunda med överladd!

Kolla här tex:

stock TB

4.10 gears

C&L cold air

C&L 93 octane tune predator

hurst short throw

moto blue billet lower arms

eibach sportlines

U/D pullies

Ford Motorsport axle backs (Borla)

20psi rear 50psi front- stock pirelli

12.75@108mph. 1.8460ft 8.18@85.5 1/8mile

Steeda pulleys, C&l c/a, diablo tune, borla cat, 4:10 gears, Hurst short throw Shifter

Stock tires (rear tires 25psi, front 40psi), lower control arms BMR, front arm BMR support brace

(12.48ET@109.82mph. 1/4 mile-1.8120ft 7.81ET@86.32mph)

2005 Black GT Auto, SLP Loud Mouth exhaust, bassani on road x-pipe, Tunable Induction full CAI, Steeda charge motion plates, steeda ud pullies, 3:73s, SCT tuned by Brent Hughs

Best E.T. 12.82@107.48

Grattis till en helschysst tid! 12.82 är fasen inte dåligt. Vilken bana körde du på?

Hej

Jo den är väl ok, ingen bana ett litet flygfält strax utanför Östersund som inte ens är plant.

Bättre tider väntas?

Nya bättre tider 12,67 bästa hittils, verkar svårt att komma så mycket lägre? Nytt test 27/8

Har du kollat på dem amerikanska forumen?

Där är folk med 2005+ som en bart har boltons som kör 12,9 på 402m

Har du en ordentlig tune i bilen?

Bra däck är nog att föredra, samt att man måste lära sig att köra bilen. Fäste blir ju lite annorlunda med överladd!

Kolla här tex:

stock TB

4.10 gears

C&L cold air

C&L 93 octane tune predator

hurst short throw

moto blue billet lower arms

eibach sportlines

U/D pullies

Ford Motorsport axle backs (Borla)

20psi rear 50psi front- stock pirelli

12.75@108mph. 1.8460ft 8.18@85.5 1/8mile

Steeda pulleys, C&l c/a, diablo tune, borla cat, 4:10 gears, Hurst short throw Shifter

Stock tires (rear tires 25psi, front 40psi), lower control arms BMR, front arm BMR support brace

(12.48ET@109.82mph. 1/4 mile-1.8120ft 7.81ET@86.32mph)

2005 Black GT Auto, SLP Loud Mouth exhaust, bassani on road x-pipe, Tunable Induction full CAI, Steeda charge motion plates, steeda ud pullies, 3:73s, SCT tuned by Brent Hughs

Best E.T. 12.82@107.48

Hej Olesch

Jodå jag har sett det. Dom är nog bättre förare och har bättre banor, ställt in bilarna bättre, mer erfarenhet av 402m osv. Tuningen är det nog inget fel på, bilen går som f-n. Min bil har Aut, manuella är nog några tiondelar snabbare. Vet tex om en erfaren driver som kör med aut, KB och bättre tuning 4,10 utv mm, han kör på 12,20 Här är hans bästa: Best S/C; 1/8-mi: 7.859 sec @ 87.72 mph [1/4-mi equiv ~12.20] Här kan du se hand mod inte lite det http://www.2005stang.com/gallery/albums ... ST%7E0.doc

Så jag ligger nog ungefär där jag ska, kanske någon tiondel till? hoppas jag.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...