M.U.S.T.A.N.G May 31, 2006 Report Share May 31, 2006 Behövs det byta kul-leder, p-ändar, paralellstag, pitmanarm, justerarmar? Mycket Tacksam för tips!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle cmc 375 May 31, 2006 Report Share May 31, 2006 Du behöver nya styrspindlar då axeltappen är grövre på fembultat, p-ändarna likaså. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast66 May 31, 2006 Report Share May 31, 2006 dessutom en annan bakaxel - 8 eller 9 tummare med rätt bredd. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.U.S.T.A.N.G June 1, 2006 Author Report Share June 1, 2006 Dom grejerna vet jag om (plånboken med) Osäker dock på pitman-arm samt parallelstag och justerarmar till p-ändar..Tackar alla vänliga som kommer med tips! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terner June 1, 2006 Report Share June 1, 2006 Ska du ha trummor eller skivor fram? Funderar på att byta till skivor på min och får ju lite grejor över då. Om du inte har bråttom vill säga /Terner Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gäst June 14, 2006 Report Share June 14, 2006 Jag bytte till 5 bultade fälgar det jag gjorde var att svetsa igen bult hålen på drivaxlarna och borrade nya enkelt.Fram blev det lite mera jobb för jag svarvade nya nav funkar bara fint. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast66 June 15, 2006 Report Share June 15, 2006 Kollade en gammal NPD-katalog jag har liggande på jobbet, och det finns listat delar för både 6 cyl och V8 vad avser paralellstag, pitman- och idler arm, så dessa måste också bytas. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.