Jump to content

Recommended Posts

Vad har detta staget för funktion? Det sitter vid bakre hjulhusen. Kan man skära bort den delen som sticker ut i hjulhuset utan att det händer något? SÅ man kan få på bredare hjul :)

mike

Genomslagsgummit ska sitta i den konsolen, men den allra yttersta delen har väl ingen antagligen ingen superviktig funktion så lite går det väl att kapa.

Genomslagsgummi? Har det något o göra med bakaxeln, bladfjädrarna? Jag tackar så mkt för att du, nenne, är så flitig på att svara på mina frågor :)

Fler frågor lär det nog bli nu när jag total renoverar en mustang som jag inte själv plockat sönder. Därför vet jag inte vad alla grejor har för funktion ;)

mike

Det finns två varianter på placering av genomslagsgummina. Antingen ett i centrum över diffen/pinjongen, eller ett vid varje hjul.

Jag "lånade" lite grafik ur NPD's katalog.

Det ska väll endå ta emot i bakaxeln när det fjädrar för mycket? Eller är det bara gummit i mitten som gör det? Tycker att bladfjädrarna sitter lite väl långt ner för att det ska vara dom som ska ta i...

Det ska väll endå ta emot i bakaxeln när det fjädrar för mycket? Eller är det bara gummit i mitten som gör det? Tycker att bladfjädrarna sitter lite väl långt ner för att det ska vara dom som ska ta i...

Gummina i de aktuella fästena sitter rakt över bakaxeln, så de kan aldrig komma i kontakt med fjädrarna.

Gummina i de aktuella fästena sitter rakt över bakaxeln, så de kan aldrig komma i kontakt med fjädrarna.

Med andra ord bör mikeo tänkta till både en och två ggr innan han plockar bort dessa... :!:

Hmm jaha det var kanske jag som missuppfatta det hela lite. Men jag kan ju behålla fästet men kan ju kanske skära bort den lilla biten som sticker in i hjulhuset.

Vet ju inte om jag behöver använda det gummit nu när jag har ersatt den gamla bakaxeln o bladfjädrarna med den här :)

UP_rear.JPG

mike