Jump to content

Banracing Std Hua... dragracing *slir slir*... Sveavägen YES


Corvette

Recommended Posts

Var på Mantorp i lördags och testade Mussen på bana... de va en skräckfärd som heter duga när man vart van att ratta sin Corvette där...

väghållningen känndes som gamla forna jänkare... rakt fram JA... svänga NEJ tack... aja nu vet man iaf bilens gränser som std iaf... :evil:

rakt fram gick inte heller bra då Mantorp va som såpa... fick kliva av gasen efter 10m spinn för att få nån fart på vagnen... fick som bäst 14:09... men lite trackbite hade nog sett te att de vart minst 1,5 sek snabbare... aja kommer väl fler ggr... :twisted:

sen på kvällen gjorde vi lakritsspår på sveavägen då man fick grönt ljus att Haffa Harry inte var i närheten... 8)

å efter cruising vart de annat race... hade en Nissan 300ZX som pös å hade sig men inte rådde på en... han fick 3 försök men trots skruvande hit å dit så fick han se sig frånåkt... kändes så BRA... :--

Link to comment
Share on other sites

Trackbite gör knappast underverk när du kör med vanliga däck. Definitivt inte 1.5 sekund! Det vanligaste felet folk gör är att de värmer dem, och det blir snarare sämre. Bästa sättet är att bara precis rensa ur dem, börjar det ryka har du "värmt" för länge. Undvik alla former av vatten så gott det går. Dessutom, övning ger färdighet! Folk tycks tro att det är så enkelt att köra dragracing...

Lycka till!

mvh

jocke

Link to comment
Share on other sites

rakt fram gick inte heller bra då Mantorp va som såpa... fick kliva av gasen efter 10m spinn för att få nån fart på vagnen... fick som bäst 14:09... sen på kvällen gjorde vi lakritsspår på sveavägen då man fick grönt ljus att Haffa Harry inte var i närheten... 8)

Vad gjorde du på 60 ft ?

Var åxå på Sveavägen men kom ungefär 10m/10min i bästa fall :D

Link to comment
Share on other sites

Trackbite gör knappast underverk när du kör med vanliga däck. Definitivt inte 1.5 sekund! Det vanligaste felet folk gör är att de värmer dem, och det blir snarare sämre. Bästa sättet är att bara precis rensa ur dem, börjar det ryka har du "värmt" för länge. Undvik alla former av vatten så gott det går. Dessutom, övning ger färdighet! Folk tycks tro att det är så enkelt att köra dragracing...

Lycka till!

mvh

jocke

vi fick inte värma alls våra gatdäck...

sedan kan man ju inte blivit så mye sämre på dragracing bara för man bytt från Corvette te Musse lr e Mussen extra svårkörd menar du... ;)

Link to comment
Share on other sites

Vad gjorde du på 60 ft ?

Var åxå på Sveavägen men kom ungefär 10m/10min i bästa fall :D

de kolla ja inte men har lapparna hemma...

vilken tid va du där... vi körde en tidig repa vid 18:15, sedan en vid 20:00 å sista vid 11:15 sen stoppade Haffa all trafik in på Sveavägen...

å visst fick man ett vältränat vänsterben me å koppla ur hela tiden... :--

Link to comment
Share on other sites

Jag var där ungefär när du var där, mötte dig på Sveavägen vid kanske 18:20, sen såg jag dig på vägverkets kamera !! i korsningen sveavägen/odengatan strax efter 20:00. Jag var där vid 20:30 å kom norrifrån men då var proppat så jag svängde av. Ganska kul iallafall jämfört med det som var på Barkarby innan.

Link to comment
Share on other sites

nja, att betala 140:- för att parkera på en gräsmatta; är det kul ? Visst, kul att kolla alla bilar som var där, men roligare att se och höra dom på Sveavägen !!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...