Jump to content

Fästa regskylt bak


NiklasW

Recommended Posts

Hej hur har ni andra löst det med de nya registreringsskyltarna av den mindre modellen? Bak hamnar den ju så att man antingen ser de övre eller de undre hålen.

Jag vill inte ha någon skylthållare typ "1965 Ford Mustang"

Link to comment
Share on other sites

På min bil sitter skylten bara med två skruvar i skyltens mittlinje. Jag har ingen ram och inga hål eller fästen syns. Du menar väl de nya skyltarna som har utåtbuktande bokstäver och siffror? Det kan knappast finnas mindre skyltar än mina i alla fall.

Tyvärr har jag ingen bild på bakskylten, annars hade jag givetvis skickat den till dig. Du kan däremot gå in och kolla under bildgalleriet på klubbens huvudsida. Gå in under 64-66 sektionen, scrolla ner ganska långt, till vänster hittar du en gammal bild på min bil, "65HT M.Sundin" står det. Där ser du i alla fall att det är samma skyltstorlek vi pratar om.

Link to comment
Share on other sites

Jo det är samma storlek på skylt. Den som kom för nåt år sedan.

Okej så du menar att den ska täcka både de övre och undre hålen? Jag har bara provat att hålla skylten öven den gamla och det såg inte ut så, men jag ska prova. Vore ju perfekt att göra som du gjort isåfall.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Om du har regskylthållare för USA skylt så kan du göra

som jag kapa bort lika mycket på sidorna, skruva fast

skylt och övre halva på avsed plats, skruva sedan den

nedre halvan på bara skylten med genomgående plåts-

skruv och med skruvbläck på baksidan. 8)

Skarven där du tagit bort del av skyltram syns nästan

inte om du kapat lika på båda sidor. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jo det är samma storlek på skylt. Den som kom för nåt år sedan.

Okej så du menar att den ska täcka både de övre och undre hålen? Jag har bara provat att hålla skylten öven den gamla och det såg inte ut så, men jag ska prova. Vore ju perfekt att göra som du gjort isåfall.

Jaha, som Lasse skriver så finns det tydligen varianter även här. Min bil är ju svensksåld, så den kanske inte har likadana hållare då.

Jag tror inte att jag har övre och undre hål, utan bara två i mitten. Åtminstone har jag bara använt två hål för att montera skylten....en sak är i alla fall säker "någon" kommer kolla hur hans bakskylt egentligen är monterad nästa gång han tar ut bilen :--

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...