Jump to content

Bromsslang olika


Pelle cmc 375

Recommended Posts

Tror att den är ngt längre, och den har en annan infästning för att klara avgaskröken på vänster sida. Inga detaljer på den här datorn. Kolla på VMF eller MR F forumen. De vet garanterat - använd search funktionerna.

//Classe

Link to comment
Share on other sites

Jag hittade en sida med bilder på hur det ser ut på bilar med dubbelt avgas: http://www.geocities.com/motorcity/3573/GT/gt3.html .

Om man monterar dubbelt avgas på en bil som haft enkelt från början finns risken att det varma avgasröret bränner sönder bromsslangen och du förlorar all bromsverkan, står det bland annat.

Forumen som Claes pratar om är ett par amerikanska forum för Mustanger. Http://fomoco.com/mustang-forum/ är länken till Mr F's forum.

Link to comment
Share on other sites

Om man monterar dubbelt avgas på en bil som haft enkelt från början finns risken att det varma avgasröret bränner sönder bromsslangen och du förlorar all bromsverkan...

Hur har ni som har Mustanger som original var utrustade med enkelt system och nu har dubbelt fixat till detta i praktiken?

På min -65:a låg avgasröret emot bromsslangen (vid gupp). Avgasröret var blankslitet!!! vid området där slangen tog i. I och med att jag bytte fjädrarna bak och hela bakvagnen blev högre förefaller detta problem att vara eliminerat. Emellertid har jag för avsikt att montera "sänkningsklossar" mellan bakaxeln och fjäderpaketet och då kommer kanske problemet tillbaka.

Frågan är alltså hur man på ett bra sätt ordnar så att inte bromsslangen tar i röret?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...