Jump to content

Shaker 500/1000?


gbg

Recommended Posts

Jag har hört att det går att omprogrammera chipset i radion men ingen kan tala om hur man gör, har även varit i kontakt med ford usa och försökt att få dokumentationen till radion men dom vill inte lämna ut den.

Någon här som är insatt i ämnet?

Link to comment
Share on other sites

Inga ford-apparater tillverkade för den am. marknaden kan programmeras om för europeiska frekvenser. Det skulle behövas en helt annan tuner-del för att lösa det, då FM-specifikationerna mellan USA och EU skiljer sig på fler punkter än bara kanalseparationen.

Link to comment
Share on other sites

Vet inte riktigt vad du menar, min radio funkar exellent....

Min radio fungerar bra ljudmässigt men jag kan inte ställa in alla frevenser på FM-bandet.

Scanningen stannar bara på tex 90.1, 90,3 90,7 och 90,9 frekvenserna däremellan hoppar den över eftersom dom inte används i usa.

Link to comment
Share on other sites

Intressant läsning. Så det är alltså därför jag inte lyckats få in Sveriges Radios kanaler. Reklamradion fungerar däremot helt OK. Finns det någon därute som bytt radiodelen och i så fall till vad? Iofs inget jätteproblem när man kan lyssna på motorns skönsång men lite retligt kan det ju vara när man väntar i någon färjekö eller så och vill höra den lokala väderprognosen.

Link to comment
Share on other sites

Inga ford-apparater tillverkade för den am. marknaden kan programmeras om för europeiska frekvenser. Det skulle behövas en helt annan tuner-del för att lösa det, då FM-specifikationerna mellan USA och EU skiljer sig på fler punkter än bara kanalseparationen.

En vanlig FM-radio från europa funkar ju bra i usa och canada, varför skulle det vara annorlunda med radion i mustangen?

Vad är det för skillnad i specifikation mellan europa och usa?

Du kanske vet hur danska generalagenten har löst detta?

Link to comment
Share on other sites

Inga ford-apparater tillverkade för den am. marknaden kan programmeras om för europeiska frekvenser. Det skulle behövas en helt annan tuner-del för att lösa det, då FM-specifikationerna mellan USA och EU skiljer sig på fler punkter än bara kanalseparationen.

En vanlig FM-radio från europa funkar ju bra i usa och canada, varför skulle det vara annorlunda med radion i mustangen?

Vad är det för skillnad i specifikation mellan europa och usa?

Du kanske vet hur danska generalagenten har löst detta?

det är med största sannolikhet inte löst tyvärr

Link to comment
Share on other sites

Man får ju in P3 fast på 93,7 istället för på 98.0 .... Gäller bara att va inom räckhåll för en sändare som sänder på annan frekvens, och helst udda. Det är jämna frekvenser man ej får in. Lokalradion, 100,3 och 100,5 men ej 98.0...

Link to comment
Share on other sites

Det verkar lite underligt att inte alla upplever problemet med radion.

Kan det vara så att det finns olika modeller?

Jag har pratat med några här i göteborg som har importerade usabilar och alla har samma problem men det finns ofta en europaspecad radio att byta till.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...