Jump to content

Dregelvarning på den här...


lingmieux

Recommended Posts

Smaken är ju som tur är delad när det gäller bildesign. Själv tycker jag den ser lite "framtung" ut och att din egen (lingmieuxs) bil är mycket snyggare i linjerna. Spenderade några hundra mil på sommarvägarna i södra Sverige med sambon och ramlade på den här vid ett skapligt hus strax söder om Borgholm. Snygg utveckling och hottning av en snygg grund. Tror det är en Shelby Cobra -66.

Link to comment
Share on other sites

Intressant.

Det är registrerad med färgen "Mgrön" ?

Dessutom registrerad på "H.M. Konung Karl XVI Gustaf, Drottingholm". Jag har läst i någon av kvällstidningarna att alla hans bilar var registrerade på en annan person som jobbade i hans garage. Just för att det inte skulle avslöjas vilka bilar han ägde.

- Konungen kanske är besökare på detta forum och kan svara själv :lol:

Link to comment
Share on other sites

Smaken är ju som tur är delad när det gäller bildesign. Själv tycker jag den ser lite "framtung" ut och att din egen (lingmieuxs) bil är mycket snyggare i linjerna.

Japp, tur att den är delad som sagt. Såg inte förrän nu att du har en Screaming Yellow cab själv. Med den här sommaren så misstänker jag att du är helnöjd med bilen oxå.

Spenderade några hundra mil på sommarvägarna i södra Sverige med sambon och ramlade på den här vid ett skapligt hus strax söder om Borgholm. Snygg utveckling och hottning av en snygg grund. Tror det är en Shelby Cobra -66.

Kul - var han inte i närheten så ni kunde snacka lite. ;)

Kunde varit kul och höra vad han tycker om den nya Shelbyn... :D

Link to comment
Share on other sites

Helnöjd! Färgen hade varit en annan om jag fått välja men nu har jag vant mig vid den. Den smälter ju inte riktigt in i den stora silvergrå-blå-svarta massan av bilar här i Sverige precis. 8) Har aldrig ägt en bil som väcker sådana känslor som den här. Många tummen upp av ffa unga pojkar( till och med en som skrek "snygg Ferrari" och det känns ju bra om man sparar en miljon så lätt) men också aggresivt beteende av en del andra förare. Vi körde t ex om en dansk Mitsubichi med släpkärra lastad med brädor strax söder om Vänersborg. Efter någon km kom han igen och körde om i minst 130, med brädorna hoppande på släpet. Ganska komiskt. Det var lite knepigt att "ta honom" på vägen söderut eftersom den är nedlusad med den nya typen av fartkameror men det gick till slut. Man vill ju inte bli hur förnedrad som helst, speciellt inte en dansk riskokare med släpkärra! :twisted:

Såg tyvärr inte någon av majestäterna på Sofiero men att döma av övervakningen så var de antagligen där. Kul att få en bild på bilen i alla fall.

Är du nöjd själv? Schweiz är väl inte heller nedlusat med gula mustanger?

Link to comment
Share on other sites

Helnöjd! Färgen hade varit en annan om jag fått välja men nu har jag vant mig vid den. Den smälter ju inte riktigt in i den stora silvergrå-blå-svarta massan av bilar här i Sverige precis. 8) Har aldrig ägt en bil som väcker sådana känslor som den här. Många tummen upp av ffa unga pojkar( till och med en som skrek "snygg Ferrari" och det känns ju bra om man sparar en miljon så lätt) men också aggresivt beteende av en del andra förare. Vi körde t ex om en dansk Mitsubichi med släpkärra lastad med brädor strax söder om Vänersborg. Efter någon km kom han igen och körde om i minst 130, med brädorna hoppande på släpet. Ganska komiskt. Det var lite knepigt att "ta honom" på vägen söderut eftersom den är nedlusad med den nya typen av fartkameror men det gick till slut. Man vill ju inte bli hur förnedrad som helst, speciellt inte en dansk riskokare med släpkärra! :twisted:

Såg tyvärr inte någon av majestäterna på Sofiero men att döma av övervakningen så var de antagligen där. Kul att få en bild på bilen i alla fall.

Är du nöjd själv? Schweiz är väl inte heller nedlusat med gula mustanger?

Kul historia. Ja, som du säger den gula färgen väcker en del uppmärksamhet. Var i Frankrike i juli och gjorde samma erfarenheter som du. Alla fransmän åker ju antingen Renault, Cittra, eller Peugeot och i silver, blå, eller svart. ;)

Kommer man då i en gul Mustang så får man mycket uppmärksamhet. En del som jag körde om, körde ifatt och om och tog kort på bilen med mobilen (bakifrån, sidan och framifrån). Därefter släppte de sedan förbi en med ett glatt tummen-upp. Hände ett par ggr...

I Schweiz kryllar det inte så mycket av gula Mustanger heller, men det finns många fina bilar här så folket är inte lika entusiastiska. Men många vänder sej om...

I övrigt är jag helnöjd. Hade en gul C4 Corvette förut, så därför blev det gul igen, annars kanske jag inte hade vågat ta den färgen. Mussen är f.ö. första bilen med cab och det ångrar jag inte nu. Jag var lite "orolig" innan, men som sagt med denna sommaren så var det hellyckat. 8) Säsongen är ju också lite längre här nere vilket var ett skäl till valet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...