Jump to content

Bromsservo .power brake booster


Recommended Posts

Har bekymmer med en Mustang-67 med skivor fram och bromsservo gummíbäljen är trasig och får inte tag på ny .Hur bär man sig åt ?

Någon som vet vart de går att köpa antingen bara bäljen el. komplett servo ?

Link to comment
Share on other sites

Jodå, hela satsen går att köpa via en kille som heter Leif Lidberg medlem i Fordklubben. D.V.S om du har den varianten som sitter monterad med en stor "ser ut som slangklämma". Kolla Fordklubbens hemsida

Har du modellen som har bajonettfattning tror jag inte det finns lösa kit att köpa.

Link to comment
Share on other sites

Glömde nämna att det oftast är det stora membranet som behöver bytas.

Om du behöver byta hela kitet så kan jag säga att det är lite mer komplicerat att få isär allt på ett enkelt sätt. Beskrivningen är också lite bristfällig. Ta isär innnan du beställer delarna så att du vet hur mycket som behöver bytas. "Så slipper du efterbeställa"

Link to comment
Share on other sites

Tackar skall kolla med Leif Lidberg . någon som har tel.nr .

serco burken har ett klammer runtomkring och bäljen har ett plåt centrum ca 16cm. i diameter 2 plåtar som är punktsvetsade i varandra och gummit klämt emellan

Link to comment
Share on other sites

Jag har för mig att jag betalade 1400:- för en komplett renoveringsats, och ett enskilt membran har jag för mig kostade ca 400:-.

Som jag förstår så har han kontakt med den ende i USA som tillverkar dessa prylar.

O-ringar och fjädrar m.m. går säkert att få till på något sätt, men membranen och några andra specialdelar som ingår, finns nog ingen annan som har.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...