Mats Helmersson September 15, 2006 Report September 15, 2006 Alla mustanger har ju sin historia men det är alltid extra kul att höra om de som sticker ut lite extra, typ ovanliga option, "one of a kind" bilar, förseriebilar, fashionabel ägarhistoria mm mm. Tänkte att det vore kul med en tråd där de som har något intressant om sin bil kan dela med sig. Själv har jag en tilt ratt på min cab -67, vilket visst ska var mkt ovanligt (någon som vet hur ovanligt kanske… ). Ett annat option som jag aldrig någonsin sett som kom -67 är cruise control integrerad i rattcentrum – är det över huvudtaget någon som sett detta på en mustang -67/68 ???Vad sägs om dessa? http://people.freenet.de/pony/stallion.htmhttp://www.nvsaac.com/gallery/1967_shelby_gt500_18.htmAlla ni med intressanta bilar, dela med er! Citera
JH September 15, 2006 Report September 15, 2006 Risken är att det kan bli långa berättelser, fast landar det in några stycken kanske man kan komplettera med någon historia. Citera
Mats Helmersson September 15, 2006 Author Report September 15, 2006 Risken är att det kan bli långa berättelser, fast landar det in några stycken kanske man kan komplettera med någon historia.Kanske det...men är det intressant läsning så blir jag iaf glad. Jag skulle kanske lagt tråden under övrigt? Citera
Pelle cmc 375 September 15, 2006 Report September 15, 2006 Enligt första ägaren till min ska det vara en av dom första som rullade i Sverige, vore kul att veta när den första regades i Sverige. Citera
matteponken September 15, 2006 Report September 15, 2006 En gammal ägare till min 65:a HT ringde mig för så där 10 årsedan och undrade om jag var ägaren till just denna mustang, jo det var jag ju och så berättade han bla att han hade ägt just denna någon gång på 70 talet.Men han berättade också att den hade varit flyktbil i ett rån av något slag.tror tillomed att det hade stått något om det i någon tidning.han nämde någon tidning här nere i skåne.om det ligger någon sanning i detta vet jag inte, men det är en liten historia om min ena musse. Citera
JohnRB September 15, 2006 Report September 15, 2006 Tiltratt til 67 er mycket ovanligt. Kansje står i K. Martis bok. Hittar den inte for tilfellet. Dock vet jag av en komplett tiltrattstång til 67 Mustang her i Norge om nån er intereserad:John Citera
JohnRB September 17, 2006 Report September 17, 2006 67 Mustang Convertible med tiltratt. 1985 stk.John Citera
ErikC September 20, 2006 Report September 20, 2006 1999 Cobra med taklucka... det du!! Det är det inte många som har Citera
JH September 21, 2006 Report September 21, 2006 En 302 Boss -70 avställd någon gång -73 -74, (motorn havererade). Milantal vid avställning ca 3700. I trafik igen för andra gången 1995. Har sen dess rullat ca 300-400mil. Däcken som sitter monterade fram är från 1974, en variant av textilradial, bak gick inte att köra med, "stenhårda" så de fick bytas.Bilen hade en motorumsdekal originalmonterad på ett ställe som inte alla Bossar hade. Så den placerade jag återigen på samma plats med riskfaktorn att alla besserwissrar skulle påpeka att "DEN SITTER FEL"Mina aningar blev verklighet, (den dekalen har varit omtalad). Synd att man inte fotodokumenterade innan. Citera
JH September 22, 2006 Report September 22, 2006 Mitt objekt sen 5år tillbaka. En -67FB, riktigt rostig men helt orörd, utan tvekan ett ämne för helrenovering. Köpt på dåliga kort från USA, den sista idioten är inte född ännu "som alla vet". Full i kulhål på höger sida, skjutet med hagelgevär. Vilken historia döljer sig bakom dessa kulhål, "vore intressant kanske". Citera
Mats Helmersson September 25, 2006 Author Report September 25, 2006 Min gode JohnRB! Hittade ett annat inlägg av dig och såg vad du har för kärra! My god!!!! Snacka om intressant mustang! http://www.people.freenet.de/pony/johnbakke.htm Tack för info om min tiltratt förresten. Citera
frasse September 25, 2006 Report September 25, 2006 Min bil är visserligen "ny" men jag hittade ändå lite intressanta fakta om antalet på nätet angående färgen.Under flera år efter '95 tillverkades inte gula mustanger. Men nu är dom tillbaka med besked /Frasse Citera
Svedis September 25, 2006 Report September 25, 2006 Är det en bild på Post-åkeriets nya flotta?? Citera
NiclasBorjeson September 27, 2006 Report September 27, 2006 Har en enda ägare på min, en släkting bosatt i Kalifornien. Vet allt som är gjort, har kvitton som sträcker sig ända ner till 70talet! Han köpte som 18åring 1966.. Köpte den lagom när jag var 19.Kuriosa vad den har varit med om:Fått soppatorsk på Golden GateFått en liten bukla på bakskärm när han var och åkte skidori ColoradoNär han gifte sig fyllde hans kompisar hela bilen med ris.. (hittar fortfarande ris när man kikar runt i kupen)osvNär jag köpte den så hade den stått i över tio år i hans trädgård.buskarna hade tagit över.bara att serva och lacka om, så blev den åk duglig där var i historien! Citera
Janne Holm CMC1740 September 27, 2006 Report September 27, 2006 Du har en väldigt snygg gul färg på din musse FrasseMin gamla kärra har också varit gul när den rullade av bandet i Dearborn. Även om orginalitet är att föredra så måste man trivas i bilenför den gula nyansen var enligt min mening inte vacker så den fick bliblå istället Citera
Mats Helmersson October 30, 2006 Author Report October 30, 2006 Ett annat option som jag aldrig någonsin sett som kom -67 är cruise control integrerad i rattcentrum – är det över huvudtaget någon som sett detta på en mustang -67/68 ???Har nu fått reda på varför jag aldrig sett detta option. Endast ca 500 mustanger tillverkades med farthållare....Inget dussin option alltså! Citera
ROLF CMC 1224 November 1, 2006 Report November 1, 2006 Har original finger tip cruise control i min -68 390 gt.Den fungerar bra också, rätt häftigt att ha. Citera
JohnB November 1, 2006 Report November 1, 2006 RolfKan du ta en bild på cruise control enheten?Har faktisk ej sett en for 68 før.John Citera
ROLF CMC 1224 November 2, 2006 Report November 2, 2006 Sorry jag och data = zero Har aldrig lagt in bilder.Få se om jag lyckas framöver, har faktiskt en dig.kamerai alla fall. Hälsningar Rolf Citera
JohnB November 2, 2006 Report November 2, 2006 Jaha, får du til att maila bilder då?Eller lasta bilder från digitalkameran til datorn?John Citera
NiklasW November 25, 2006 Report November 25, 2006 Här hittade jag en 1968 Fastback med finger tip cruise control.Kan någon förklara hur det systemet fungerar? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1968-Ford-Mustang-GT-390-Fastback-VERY-RARE-1-of-1_W0QQitemZ140056557158QQihZ004QQcategoryZ6236QQrdZ1QQcmdZViewItem Citera
Recommended Posts