Jump to content

Intressanta mustanger


Mats Helmersson

Recommended Posts

Alla mustanger har ju sin historia men det är alltid extra kul att höra om de som sticker ut lite extra, typ ovanliga option, "one of a kind" bilar, förseriebilar, fashionabel ägarhistoria mm mm. :shock:

Tänkte att det vore kul med en tråd där de som har något intressant om sin bil kan dela med sig. ;)

Själv har jag en tilt ratt på min cab -67, vilket visst ska var mkt ovanligt (någon som vet hur ovanligt kanske… :?: ).

Ett annat option som jag aldrig någonsin sett som kom -67 är cruise control integrerad i rattcentrum – är det över huvudtaget någon som sett detta på en mustang -67/68 ???

Vad sägs om dessa? http://people.freenet.de/pony/stallion.htm

http://www.nvsaac.com/gallery/1967_shelby_gt500_18.htm

Alla ni med intressanta bilar, dela med er!

Link to comment
Share on other sites

En gammal ägare till min 65:a HT ringde mig för så där 10 årsedan och undrade om jag var ägaren till just denna mustang, jo det var jag ju och så berättade han bla att han hade ägt just denna någon gång på 70 talet.

Men han berättade också att den hade varit flyktbil i ett rån av något slag.

tror tillomed att det hade stått något om det i någon tidning.han nämde någon tidning här nere i skåne.

om det ligger någon sanning i detta vet jag inte, men det är en liten historia om min ena musse.

Link to comment
Share on other sites

En 302 Boss -70 avställd någon gång -73 -74, (motorn havererade). Milantal vid avställning ca 3700. I trafik igen för andra gången 1995. Har sen dess rullat ca 300-400mil. Däcken som sitter monterade fram är från 1974, en variant av textilradial, bak gick inte att köra med, "stenhårda" så de fick bytas.

Bilen hade en motorumsdekal originalmonterad på ett ställe som inte alla Bossar hade. Så den placerade jag återigen på samma plats med riskfaktorn att alla besserwissrar skulle påpeka att "DEN SITTER FEL"

Mina aningar blev verklighet, (den dekalen har varit omtalad). Synd att man inte fotodokumenterade innan.

Link to comment
Share on other sites

Mitt objekt sen 5år tillbaka. En -67FB, riktigt rostig men helt orörd, utan tvekan ett ämne för helrenovering.

Köpt på dåliga kort från USA, den sista idioten är inte född ännu "som alla vet". Full i kulhål på höger sida, skjutet med hagelgevär. Vilken historia döljer sig bakom dessa kulhål, "vore intressant kanske".

Link to comment
Share on other sites

Min bil är visserligen "ny" men jag hittade ändå

lite intressanta fakta om antalet på nätet angående färgen.

yellowtable.jpgoverhead1.jpg

Under flera år efter '95 tillverkades inte gula mustanger.

Men nu är dom tillbaka med besked :--

/Frasse

Link to comment
Share on other sites

Har en enda ägare på min, en släkting bosatt i Kalifornien. Vet allt som är gjort, har kvitton som sträcker sig ända ner till 70talet!

Han köpte som 18åring 1966.. Köpte den lagom när jag var 19.

Kuriosa vad den har varit med om:

Fått soppatorsk på Golden Gate

Fått en liten bukla på bakskärm när han var och åkte skidor

i Colorado

När han gifte sig fyllde hans kompisar hela bilen med ris..

(hittar fortfarande ris när man kikar runt i kupen)

osv

När jag köpte den så hade den stått i över tio år i hans trädgård.

buskarna hade tagit över.

bara att serva och lacka om, så blev den åk duglig :)

där var i historien! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ett annat option som jag aldrig någonsin sett som kom -67 är cruise control integrerad i rattcentrum – är det över huvudtaget någon som sett detta på en mustang -67/68 ???

Har nu fått reda på varför jag aldrig sett detta option. Endast ca 500 mustanger tillverkades med farthållare....

Inget dussin option alltså!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...