saab September 17, 2006 Report September 17, 2006 Jag saknar Vin Coden på min 66 cab, har endast en hemma gjord bricka med serie nummret inknackat på. Hur kan man få reda på Vinkoden, finns den på flera ställen i bilen?? Citera
NiklasW September 17, 2006 Report September 17, 2006 Vad menar du med att du bara har serienumret? Bara de 6 sista siffrorna i Vin-numret eller?Har du varken numret inknackat på vänstra innerskärmen i motorrummet eller brickan som sitter på förardörren? Citera
CMC-49 September 17, 2006 Report September 17, 2006 Vin coden är = chassinr så den stansade brickans nr skall ju finnas i ditt regbevis. nr kan vara stansat både på höger o vänster framskärmsinfästning på karossen:- och på aluplåten i väster dörr:- Citera
saab September 17, 2006 Author Report September 17, 2006 Jag har alltså hela vin coden stansad på hemma pulad bricka i motor rummet, men saknar resterande koder för färg, interiör mm.Dessutom stämmer inte koden för kaross typ. jag har i chassi nummret siffran 07 villket vad jag har läst betyder Hard top. men bilen är ju en cab??? bilen kom till sverige 1997 och har detta nummer i registreringsbeviset. Är bilen ombyggd eller har man myglat med chassinummren typ stulen bil i usa ??.Är det någon som har någon bra ide hur jag skall forska vidare för att få reda på hur bilen var utrustad när den lämnade bandet och om det verkligen var en cab. Citera
_kiM__ September 18, 2006 Report September 18, 2006 Beställ en Marti Report http://www.martiauto.com/ Citera
fast66 September 18, 2006 Report September 18, 2006 Marti rapporten finns bara from 1967, så den vägen går inte.Du får skruva av höger framskärm och kolla om det finns ngt nummer stansat där. Ska vara bakom stötdämpartornet, uppe på motorrumsväggen.Normalt finns ju det synliga numret på vänster motorrumsvägg, synligt i det lilla urtaget i skärmen, men där har du väl kollat? Skrapa bort färgen om det ser ut att vara tjockt.mvhClaes Citera
Ronnie S September 18, 2006 Report September 18, 2006 En cab ska även ha en del extraförstärkningar i karossen, vilket ju inte är säkert att en konverterad HT har fått monterat. Och även om förstärkningarna sitter där så kan man ju kanske se om dom ser ut att vara eftermonterade (amatörmässiga svetsar eller liknande).Rakt under framsätena (titta från bilens undersida) ska det sitta sådana här "baljor": http://johnsmustang.com/Catalog/199/ Mellan ovanstående baljor ska det sitta en sådan här plåt (som kan skruvas loss om man ska ta bort kardanstången): http://johnsmustang.com/Catalog/478/ Citera
saab September 18, 2006 Author Report September 18, 2006 Tack för hjälpen har nu hittat koden under påkleggad färg. Citera
Christoffer_C September 28, 2006 Report September 28, 2006 Nu måste jag låna tråden ett tag. Den där "Hemmapulade" brickan i motorrummet, det kan möjligen inte vara dendär "Buck tagen" ? Jag saknar en sådan i min bil, men jag har också läst att inte alla hade den. När började den användas och i vilka fabriker ? Citera
k-codekowboy September 28, 2006 Report September 28, 2006 Från 1965 (ganska sent på tillverkningsåret dvs. kring juni, juli) fanns buck-tag monterade och det gällde bilar endast från Dearborn (plant F) och Metuchen (plant T).Mvh/ Tony Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.