Jump to content

Recommended Posts

Kör oxå med steedas sänkningssats, blev mycket snyggare än orginal. Bör nog inte sänka den mer om du ska använda den på svenska tjälskadade vägar, då min skrapar i lite då och då. Det är väl sånt man får räkna med. Det kostar ju att ligga på topp 8)

Ja dessa vägar i Sverige är inte roliga om man kör sänkt Mustang!!!

Har under sommaren skrapat hål i ena ljuddämparen nu på alla fart gupp och fått backa mitt i trafiken för jag inte kan komma fram.

Kan inte tanka på alla bensinmackar för jag inte kommer över guppen in.

Har 8 cm markfrigång under framvagnen och 8 cm under ljuddämparna, när ingen sitter i.

Så tänk er för ni som tänker sänka bilen hur ni vill ha bruksförmågan på bilen.

Mustangen bygger ju rätt mycket neråt mitt under bilen jämfört med sidorna.

Men nog är dom snyggare när dom är sänkta.

Skulle själv nog satsa på någon form av luft dämpare om jag skulle bytta på en icke sänkt mustang så man kan höja den vid behov. Antagligen dyrare men tror man kommer att gilla det när guppen är framför en och folk bakom tror man är idiot som lägger i backen och ska backa mitt i stan *ler*

Undras hur man ska få slut på den här idiotin att bygga hinderbanor i trafiken???

Och sen klagas det på att folk köper terräng bilar och kör med i trafiken. Snart blir det ju ett måste att köra stor stadsjeep om man vill ta sig fram på andra vägar en motorvägen. Dröjer väll inte länge till förens gupp byggs där med och avsmalningar.

(en Hummer H1 hade inte varit fel som vardagsbil :-- ) Då blir det oj var det ett gupp där, och oj var det en avsmalning där såg det inte ;)

Lycka till med sänkningarna.

Mvh

MrV8

• 1 month later...