bertil holm October 24, 2006 Report Share October 24, 2006 Hej. Jag har bytt ut min läckande kontrollventil ( Control Valve ) mot en ny. Min fråga är går den att sjustera, o i så fall hur. Med den nya ventilen svänger bilen mycket lätt till höger o något tyngre till vänster. Övriga slitdelar är bytta sedan tidigare.Bertil HolmÖstra Lackeviksv 26 742 91 Östhammar 0173- 70422bertil.holm@[list=][/list] Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S October 24, 2006 Report Share October 24, 2006 Under locket på ventilens vänstra sida (det som sitter med två skruv) finns en justering på fjädern. Grundinställningen är att man drar muttern i botten (ej hårt) och sedan släpper ett kvartsvarv. I övrigt finns väl inte så mycket att justera på kontrollventilen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 October 24, 2006 Report Share October 24, 2006 Hej.Enligt verkstadshandbok så skall vara som skrivs nedan 90-100,nästa gång skall jag ha glasögon på. Min felaktiga tolkning av moment är bortaget av mig självden 10 april 2007. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ October 24, 2006 Report Share October 24, 2006 Enligt verkstadshandboken ska justermuttern dras åt med 90-100 in-lbs och sedan lossas 1/4 varv. Dra inte åt för hårt då kan sprinten i andra ändan av bulten gå av ( så var det på min när jag plockade isär den ). Skruvarna till locket ska sedan dras till 72-100 in-lbs.Sedan finns det ett mått var kontrollventilen ska sitta på centerlink. Från centrum på fettnippeln på kontrollventilen till centrum på den vänstra inre styrledens mutter ska det vara 4 7/8 tum på mustangAllt enligt Ford shop manual Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedborg April 10, 2007 Report Share April 10, 2007 Justerade du på skruven? Blev styrningen bättre? Eller är det lika? Jag har samma problem. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts