Jump to content

transportbolag usa-sverige efterfrågas


Svedis

Recommended Posts

California Shipping är en bra firma med gott rykte, om man ska skicka från västkusten (dom ligger i Los Angeles-området). Det jobbar till och med en svensk tjej där, som man kan prata svenska med när man har kontakt med dom.

I Sverige har dom samarbete med InfraNordic, så bilarna skickas dit.

Själv har jag bara importerat en enda bil (Mustangen jag har nu), men min kompis har genom åren tagit hem ett flertal bilar genom California Shipping.

Länk: www.calship.com

Link to comment
Share on other sites

Nordtrafik är också ett transportföretag som skeppar från en hel del olika städer i USA.

Jag har själv aldrig använt mig av dem men de har en mycket bra kalkylator på sin hemsida där man kan beräkna vad frakten kostar inklusive allt. Kan va bra för att få en uppfattning om totalkostnaden. Och det lär ju stämma rätt bra in på andra företag också.

Adressen är iaf: http://www.nordtrafik.se Ligger under Bilimport -Kalkyl.

Link to comment
Share on other sites

Jag använde Nordtrafik för ett par månader sedan, och tycker personligen dom var kanon att ha att göra med.

Fixade allt, inget strul.

Alla avgifter betalades på en faktura (även momsen).

Dessutom så kan man följa godset och de olika momentens väg på deras hemsida.

:D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Jag skickade en bil med Nordtrafik fran Dallas via Houston till Goteborg. De hamtade upp den utan problem, allting funkade smartfritt och enkelt tills jag skulle hamta den fran Goteborg. De hade bucklat till tanken och nar jag tog upp det sa de 'vad gor det? Det ar ju en gammal bil'. Kanske inte den attityden man onskar om man ska skeppa gamla Mustanger och dyl. Vem vet, kanske jag hade otur.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...