Svedis October 30, 2006 Report October 30, 2006 Någon med kunnande om bra transportbolag att ta hem en bil från usa?Schumacher Cargo vet jag, men något mer?? Citera
Lasse cmc625 October 30, 2006 Report October 30, 2006 Kolla länkar här på vår egen sida.InfraNordic i Göteborg är också bra att ha att göra med. Citera
Ronnie S October 31, 2006 Report October 31, 2006 California Shipping är en bra firma med gott rykte, om man ska skicka från västkusten (dom ligger i Los Angeles-området). Det jobbar till och med en svensk tjej där, som man kan prata svenska med när man har kontakt med dom. I Sverige har dom samarbete med InfraNordic, så bilarna skickas dit.Själv har jag bara importerat en enda bil (Mustangen jag har nu), men min kompis har genom åren tagit hem ett flertal bilar genom California Shipping.Länk: www.calship.com Citera
NiklasW October 31, 2006 Report October 31, 2006 Nordtrafik är också ett transportföretag som skeppar från en hel del olika städer i USA.Jag har själv aldrig använt mig av dem men de har en mycket bra kalkylator på sin hemsida där man kan beräkna vad frakten kostar inklusive allt. Kan va bra för att få en uppfattning om totalkostnaden. Och det lär ju stämma rätt bra in på andra företag också.Adressen är iaf: http://www.nordtrafik.se Ligger under Bilimport -Kalkyl. Citera
Punkan October 31, 2006 Report October 31, 2006 Jag använde Nordtrafik för ett par månader sedan, och tycker personligen dom var kanon att ha att göra med.Fixade allt, inget strul. Alla avgifter betalades på en faktura (även momsen).Dessutom så kan man följa godset och de olika momentens väg på deras hemsida. Citera
mrmix March 5, 2007 Report March 5, 2007 ablecargo *tror de stavas så* petersplace.se använder dom, verkar funak bra Citera
MrTurbo_1645 March 6, 2007 Report March 6, 2007 Använde InfraNordic i Gbg. Funkade mycket bra. Citera
k-codekowboy March 20, 2007 Report March 20, 2007 GT-Shipping i Helsingborg. Hur bra som helst!!Mvh/ Tony Citera
NightRider September 16, 2007 Report September 16, 2007 Jag skickade en bil med Nordtrafik fran Dallas via Houston till Goteborg. De hamtade upp den utan problem, allting funkade smartfritt och enkelt tills jag skulle hamta den fran Goteborg. De hade bucklat till tanken och nar jag tog upp det sa de 'vad gor det? Det ar ju en gammal bil'. Kanske inte den attityden man onskar om man ska skeppa gamla Mustanger och dyl. Vem vet, kanske jag hade otur. Citera
Gtttggg September 28, 2007 Report September 28, 2007 Min bil kom också med Nordtrafik sommaren -04 men jag ägde den inte vid det aktuella tiden så jag vet inte hur bra de är egentligen. Citera
Recommended Posts