Jump to content

Recommended Posts

Vet inte var du finns i landet, men din lokala Autoexperten kan med stor sannolikhet ordna fram dessa specialhylsor. De som finns i deras verktygssortiment är vita, "c" formade hylsor i olika storlekar, uppträdda på en svart plastlist. Dessa är samma som du behöver för A/C anslutningarna. Alt, fråga på en lokal verkstad om du kan få låna deras. Jag personligen har alltid dessa med i verktygsskåpet på tävlingar m.m. då det är ett helvete att få loss utan dessa hylsor, framför allt om man vill kunna använda dem igen...

/jocke

Du kan enkelt göra ditt eget verktyg för att ta isär dom här kopplingarna.

Ta och klipp ut en bit plast från någon hårdplast förpackning i samma längd som omkretsen på röret linda det på röret och kör in det i kopplingen så lossnar låsningen, och du kan återanvända kopplingen igen.

Vet inte var du finns i landet, men din lokala Autoexperten kan med stor sannolikhet ordna fram dessa specialhylsor. De som finns i deras verktygssortiment är vita, "c" formade hylsor i olika storlekar, uppträdda på en svart plastlist. Dessa är samma som du behöver för A/C anslutningarna. Alt, fråga på en lokal verkstad om du kan få låna deras. Jag personligen har alltid dessa med i verktygsskåpet på tävlingar m.m. då det är ett helvete att få loss utan dessa hylsor, framför allt om man vill kunna använda dem igen...

/jocke

Ett av mina favorit verktyg...=)...köpte mitt på pepboys...men som jocke säger Autoexperten har sånna....

Krisar det är det bara att kapa en spritpenna i rätt diameter. Skär upp så att den är öppen i en del.

Sen trycker du in den i det djupaste spåret i kopplingen. Sen är det tvunget att vrida och trycka och lirka tills spärren trycks in på rätt sätt. Då kan man lirka loss ledningarna.

Ritade en mycket förtydligande bild i Paint! :D