Jump to content

Recommended Posts

Det beror på vad du har för kolvar. Du måste ha koll på kompressionsförhållandet. Du måste också ha koll på hur mycket dina ventiler lyfts av kammen så att de inte tar i kolvarna.

Sedan måste du plana insuget på rätt sätt annars passar det inte längre. Finns uppgifter och formler om det på nätet men har inte de länkarna framme precis nu. En del att tänka på och läs gärna på om det. Googla på engelska :)

Är allting orginal i motorn så kommer det säkert fler tips här på forumet på ett ev. färdigt koncept för en 302'a.

Hej!

Jag ska plana insuget för att få bättre passform då topparna är planade. Försökte Googla men hittade inte något matnyttigt. Om du har lust får du gärna lägga upp de länkar du har på detta område.

Jag fick leta en stund innan jag hittade de artiklar jag skrev ut förra året.:?

Denna sajt är så bra att man inte vågar annat än att samla på sig och slriva ut. Om ett år kanske de tar betalt för informationen :shock:

http://www.hastingsmfg.com/techtips.htm

Alldeles strålande bra artiklar. :--

Artikeln om hur man räknar ut var och hur mycket man skall plana insuget finns en bit ner på sidan

How to Grind V-8 OHV Engine Cylinder Headshttp://www.hastingsmfg.com/ServiceTips/how_to_grind_v8_ohv_heads.htm

Håll tillgodo men kom gärna förbi mig i Stora Höga med en kall öl som tack, så kan vi lyssna på min V8'a samtidigt :P

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...