Jimmy_the_1 December 17, 2006 Report December 17, 2006 HejDet finns två bilar som ligger mig varmt om hjärtat, min mustang men även min PV. Men nu har den börjat krångla under renoveringen. Eftersom Pv-klubben inte har något bra forum så hoppas jag att det finns någon här men kunskaper om min pv.Problemet är det att jag lyckas inte få någon gnista till bilen. Motorn går runt och tändspolen får ström. Men tändspolen vill inte ge ifrån sig någon gnista. Jag har provat 4 olika tändspolar och ingen vill ge gnista. Så min fråga är:Är det något annat som kan göra att tändspolen inte skickar några gnistor?Mvh Jimmy Citera
JanneJ December 17, 2006 Report December 17, 2006 Koppla in en voltmeter mellan utgången på tändspolen ( den sidan som går till brytarspetsarna ) och jord. Sätt på tändningen och dra runt motorn för hand. Spänningen ska gå mellan 12 och 0 volt i takt med att brytarna stänger och öppnar. Gör det inte det så kolla att kondensatorn inte är kortsluten, koppla loss den och mät med en ohmmeter, det ska vara oändligt motstånd om kondensatorn är hel, är det kortslutning - byt den!Mät med en ohmmeter direkt över brytarspetsen så att den verkligen sluter kretsen när den är stängd.Lycka till Citera
Lygdman cmc813 December 17, 2006 Report December 17, 2006 HejDet finns två bilar som ligger mig varmt om hjärtat, min mustang men även min PV. Men nu har den börjat krångla under renoveringen. Eftersom Pv-klubben inte har något bra forum så hoppas jag att det finns någon här men kunskaper om min pv.Mvh JimmyTill skillnad från Pv klubben har amazonklubbens forum varit mycket bra iallafall tidigare (några år sen jag sålden min). Sen om du ändå vill fråga proffsen här ska du givetvis göra det Citera
Jimmy_the_1 December 17, 2006 Author Report December 17, 2006 tack för de snabba svaren jag har en ny kondensator liggande (fick med den när jag köpte bilen) så jag provar att byta den. Citera
Recommended Posts