MacMartin January 1, 2007 Report January 1, 2007 Körde i ösregn i höstas kollade min FB67 undertill nu i jul, då var okenroströda. Finns det några tips att få bort det, blästra? måla någon org.färgkulör? värmetålig skall oken demonteras eller kan de sitta kvar ? Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 1, 2007 Report January 1, 2007 Hej.Kanske inte så omtyckt men jag gör på detta sätt, rengörså mycket som möjligt, måla med Hammarlack. Hammarlack har ett stort sortiment idag, färgen hållerbra även på bakre delar av avgas systemet mm. Citera
JanneJ January 1, 2007 Report January 1, 2007 Jag brukar använda svart spisfärg!Tål 600 grader, är mattsvart och behöver ingen grundfärg.Borsta med stålborste och tvätta av med thinner först bara. Citera
MrTurbo_1645 January 1, 2007 Report January 1, 2007 Jag har också använt mig av hammarlack till bromsok, tycker det funkar grymt bra! Finns dessutom olika kulörer samt matt eller blank. Bästa är att förarbetet är enkelt och resultatet ändå bra. Citera
Recommended Posts