Jump to content

Varför säljs inte Mustangerna någonstans i Europa?


Lindeberg

Recommended Posts

Undar om inte bla Danska Ford skulle sälja dem... det var snack om det iaf...

/jocke

Stämmer bra, tog t.om offert från dem innan jag köpte min (Från Exclusive här i Sverige).

Enligt Ford Sverige (snackade med dem på bilsalongen Sthlm) så säljs den inte i Sverige pga att den inte klarar att heltypas pga miljögrejs (inte utsläpp, utan vad bilen innehåller), men lät mest som en påhittad story utan bakgrund.

Exclusive påstår att det är pga att Ford USA bestämt så, men hade ingen info om varför...

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Det är väl så att hålla reservdelslager på en bil som inte säljer som smör i solsken inte har nåt värde för USA Ford iom att Europa är en liten pöl bland dom stora haven...

Så är det nog tror jag iaf...

Link to comment
Share on other sites

Det är väl så att hålla reservdelslager på en bil som inte säljer som smör i solsken inte har nåt värde för USA Ford iom att Europa är en liten pöl bland dom stora haven...

Så är det nog tror jag iaf...

Ford har ett centrallager i Tyskland där det även lagerhålls en hel del till USAmodellerna. Grufman borde väl kanske kunna berätta mer om detta?

Att de sen tror att deras delar är gjorda i guld och helt omöjliga att få tag på utan deras hjälp är ju en annan sak...

:?

/Jocke

Link to comment
Share on other sites

Det är väl så att hålla reservdelslager på en bil som inte säljer som smör i solsken inte har nåt värde för USA Ford iom att Europa är en liten pöl bland dom stora haven...

Så är det nog tror jag iaf...

Ford har ett centrallager i Tyskland där det även lagerhålls en hel del till USAmodellerna. Grufman borde väl kanske kunna berätta mer om detta?

Att de sen tror att deras delar är gjorda i guld och helt omöjliga att få tag på utan deras hjälp är ju en annan sak...

:?

/Jocke

Ok visste inte det, men nu vet man lite till.....Vi får väl hoppas att Ford tar sitt förnuft till fånga...Tur att man har en bil redan då :::
Link to comment
Share on other sites

Hejsan ...

FORD DANMARK sælger Mustangen .. : http://www.ford.dk/ie/mustang/-/-/-/-/-/-

Priserne der er angivet, er ikke dem man betaler ved udførsel af en mustang til sverige da de høje danske afgifter skal tages fra ...

En basis GT skulle ved tidligere beregninger koste ca 340.000 Svenske kroner alt inklusive ..

Jeg fik oplyst hos FORD at en sådan ville koste ca 218.000 Danske kroner uden dansk afgift. Hertil kommer så de Svenske afgifter

Mvh Jan

Link to comment
Share on other sites

Mustang GT Premium Coupe 4.6L V8 fra 718.419 kr.

Vad rökte dom när dom satte de priserna?

Läs föregående inlägg så förstår du varför priserna är angivna som de är.

Normännen har det ändå jävligare...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...