Arreflod. January 18, 2007 Report Share January 18, 2007 Någon som har monterat kompressor på sin 289 eller 302.Har själv en nyrenoverad (302) 4b standardmotor i min 66:a som jag tänkte ladda lite snällt.Tänkte den här Kompressorn Någon som har ngt tips?Mv. Matte Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger January 18, 2007 Report Share January 18, 2007 Jag håller på att bygga en kompressormotor åt en kompis här hemma och jag funderade på om jag skulle lägga ut bilder på bygget om det kan vara intresant.Har precis monterat min andrabilsmotor (törs nästan inte nämna att det inte är Ford ). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
svo January 18, 2007 Report Share January 18, 2007 Den har ju fördelaren i rätt ände på motorn i alla fall. Då gör de inte så mycket tycker jag Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB January 19, 2007 Report Share January 19, 2007 Är det B eller RB- block? Volym? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger January 19, 2007 Report Share January 19, 2007 Det är RB-block och volymen är 496 med bara godsaker .Jag ska bromsa motorn på Tisdag ska bli kul att se vad den ger. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts