TonyM67 January 26, 2007 Report January 26, 2007 Hallå ,är just hemkommen från USA.Jag tog chansen och köpte lite prrylar till bilen hos Mustang Parts i Californien (City of Industry)För er som inte känner till och har deras katalog tänk på att lägga på 8% i taxes på priserna om ni skeckar efter något.Då jag köpte från Dallas Mustang i Texas så var det katalogpriset som gällde och taxes var inkluderatTony M67 Citera
87gt50 January 26, 2007 Report January 26, 2007 Jag tror faktiskt att de 8% du skriver om är LST (Local Sales Tax) i California. Detta slipper du betala om du handlar i en stat och får det levererat till en annan stat, eller till annat land. Det är bl.a. därför som Jegs och Summit har flera centraler, i olika stater. Du fick betala för att du handlade över disk lokalt. Priserna i katalogerna är generellt utan LST, precis som alla prismärkningar i affärer och varuhus. LST varierar från stat till stat, men Texas har också 8%.mvhjocke Citera
Nenne January 26, 2007 Report January 26, 2007 Precis, ingen försäljningsskatt om man bor i en annan delstat (eller annat land) och köper via postorder eller internet, men bor man i USA är man i en del fall skyldig att betala en "Usage Tax" i den stat man bor.När man handlar över disk kanske man kan slippa undan försäljningsskatten om man hävdar att man köper för att ta med sig delar hem till t.ex. Sverige. Kanske kan man få en skatteåterbetalning genom att anmäla det i tullen vid utresan. Citera
TonyM67 January 28, 2007 Author Report January 28, 2007 Stämmer det ni säger grabbar ,men när man handlar över disk på Dallas Mustang så läggs inte taxes på, Vidare framhävde jag att delarna skulle till Sverige men man kunde inte undgå skatten Californisk lag säger att skatt skallbetalas på kvittot.Möjligen kanske jag skulle ta det till utförtullningen på flygplatsen, men då skulle det bara bli krångligt med bagaget. Skatte summan var bara ca: 35-40 dollar ,troligen finns det väl någon minimi summa som måste uppnås såsom vi har här i Sverige för turister som kan återfå skatten.Tony M67 Citera
87gt50 January 29, 2007 Report January 29, 2007 I vissa fall har jag lyckats "pruta" bort motsvarande sales tax på DM, men inte alla ggr. (Jag har nog handlat där över disk ett 20tal ggr.) Så, utgå från att du alltid får betala sales tax över disk, oavsett var du handlar, så blir du positivt överraskad när du slipper! mvhjocke Citera
Recommended Posts