Jump to content

Hjälp! Färg på underede


joakim71

Recommended Posts

Beror på när bilen er bygd. Har du nåt datumkod?

Min bil er bygd i oktober og har "slop grey" färg på underredet, men det skiljar lite på när på året den er produserad.

Min "slop grey" har even lite grönt + lite metalkorn!

0F03R120303.

John

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Som jag har förstått det så blev det lite vadsomhelst under bilen. Man tog "slattar" för underredet ibland för att kapa kostnader. Det verkar som alla kan ha lite vadsomhelst under. Vissa har bilens "riktiga" färg och andra kan ha alla möjliga skumma färger. Detta har diskuterats på många forum och detta är den slutsatsen de flesta trådar brukar sluta med. Samtidigt så är de flesta eniga om att det är inte fel att ha bilens riktiga färg under om man ska lacka om. Det finns vissa som blandar ihop en mysig cocktail av metallic-lila och grönt och försöker återskapa fläckigheten och nyanserna som just deras bil hade under men det känns ju som på gränsen till dårskap :D

Link to comment
Share on other sites

Den grønaktiga färgen er ingen standard färg. Hitta en plats der den er som best og mixa en som ser lik ut.

Om du ser på mina lenker så er det forklarad att färgen som dom brukade under er restfärg från när dom lakerade bilene.

John

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Hittade en trevlig bild på en undersida, lånad från nätet,

detta är en otroligt fin renovering. ;)

De där Kanadensarna är seriösa ut i fingerspetsarna, nästan alla bilar de sätter tänderna i blir idiotfina ... och det brukar synas på priserna de begär.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...