Jump to content

Eskilstuna!


lestat

Recommended Posts

Välkommen till "Sméstan" !

Om man frånser dialekten som är åt helvete så är det en okej stad iallfall när det gäller motorintresset.

US Muskelbilar är det gott om men "pokemon bilarna" växer starkt.

Nästan inga "Jänkebilfirmor" finns om du menar någon som säljer bilar. (Okej Ford säljer faktiskt Mustang! )

Verkstäder finns ett gäng och minst 4st Hansen Racing Å-F

Persåkers ligger 20min utanför stan.

En jäkla massa industri inom fordon gör det lätt för oss som behöver bearbetning av nått slag

Inga motorrenoverare dock som alla finns i V-ås, Örebro,STHLM etc i 10mils radie

Träffar och klubbverksamhet kryllar det av. Hela sommaren är det "motorträff" varenda torsdag i centrum och vi Mustang Nördar försöker också träffas varje vecka. Uffe G här har varit en drivande eldsjäl här! :)

Stor fördel är att det är nära till det mesta när det gäller motorintresse.

Det enda som saknas är att vi har en envist tråkig komunledning som hellre bygger ett helt onödigt parkeringsgarage mitt i stan för 50millar istället för satsa på motorintresse i form av någon bana.

Streetracing härjar hejvillt överallt pågrund av detta vilket resulterat i dödsfall.

Håll er på mattan tunabor!

Västerås,Strängnäs och Lindköping är däremot duktiga

Gillar du racing så är SHRA här aktiva

http://www.shra-etuna.com

För övrigt mina grannar 300m bort och de för ett jäkla liv ibland.

Hmmmm jag börjar låta som en gubbe!! :shock:

Link to comment
Share on other sites

tackar för infon Per!!

Haha, tjaaaa, när börjar man bli gubbe igentligen!?!? ;)

hatar oxså när ANDRA för en massa oljud :D

då får jag väl försöka leta upp lite andra "mustang-nerdar" nere i centrum i sommar då!

Tar tåget hem nångång i tidig sommar/ sen vår för att köra ner bilen, det är inget jag riktigt ser fram mot!! :?

bilen har den otroligt roliga egenskapen, att från 70 - 99 Km/h så låter den som.... tjaaa... ett JAS-plan vid start!... sen när man passerar 100, då blir det nästan ett helt ljudlöst!

( http://se.msnusers.com/diezeldobermann/ ... und1%2EWAV )

sen är ju inte vägegenskaperna de bästa, så att sitta i 60 mil är knappast så rolig...

var förresten ner i garaget där jag har en uppställningsplats i helgen, upptäckte då vad folk är otroligt dumma i huvudet, och inte har respekt för andras prylar!!... när bilarna stått ett tag där inne, så lägger det sig ett fint lager "grus-damm" på dem. och jag ser direkt i dammet, att nån jä-el använt min huv som arbetsbänk eller avställningsbord!... går fram och kollar... huven är hur repig som helst!! vad tänker folk med?!?!?

Link to comment
Share on other sites

Gubbe är man när man skaffar en 40 år gammal bil!!

60 mil från Östersund. Låter som en härlig semestertripp. Välj E4 och mågsårstabletter, eller ta fram kartan och markera de tunnaste vägarna i kringelkrokar mot Mälaren. Då kommer du att njuta av nerresan.

( sedan kan man ju undra varför man flyttar från Östersund till Eskilstuna?)

/Svedis :--

Link to comment
Share on other sites

:D karta!?!?!?! hehe, man har ju köpt på sig en Gps /Navigator!

ska ner och plugga hade jag tänkt. Här finns det ju inga jobb att få!

ska gå en yrkes utbildn. VVS i Västerås.

sen har ju tjejen halva sin släkt där, + att man kan träffas och umgås med våran gamle hund som vi sålde ner dit, till "Greven" (hoj-byggaren).

Ps: då e man ju inte gubbe än då!!! har ju bara en 36:årig bil ju!! :--

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Veckoträffarna i centrum har varit sista för i år.

Mustang-klubben träffas vid slagstaglass, om det inte spöregnar......

Måndagar, 19.00.

www.slagstaglass.com

För närmare info om var man åker....

Själv dyker jag inte upp ikväll, är på väg utomlands i helgen och har alldeles för mycket att stå i.... men om 14 dar, då så....

mvh

/Ulf

Link to comment
Share on other sites

Det verkar tyvärr som om Slagsta glass har valt att stänga redan klockan 19.00 för säsongen .... vi får klura fram ett nytt träff-ställe och snabbt skriva både på hemsidan, och på forumet !!

Återkommer i frågan......

Var visst en 5-6 Mussar i måndags som fick LÅNG näsa, samt Bengt-Åke på cykel !! Dom möttes av ett stängande Slagstaglass....

Mer info kommer...

Sorry för detta

mvh noll-koll-Ulf

Link to comment
Share on other sites

Hann med att köpa en våffla med två kulor, men glass när det är 10 grader ute har sina nackdelar. De som känner E-tuna får gärna lotsa till nåt hak som har lite värme ;)

God glass dock! .....Och puddingarna bakom disken får gärna åka me´!

Link to comment
Share on other sites

Hann med att köpa en våffla med två kulor, men glass när det är 10 grader ute har sina nackdelar. De som känner E-tuna får gärna lotsa till nåt hak som har lite värme ;)

God glass dock! .....Och puddingarna bakom disken får gärna åka me´!

Hej!

Vi som suttit på Slagsta har flertal gånger disskuterat om att hitta ett annat ställe.

Slagsta har visat sig inte vara en bra ställe

Är det en vacker sommardag får vi inte plats och trängs med annat folk.

Regnar det eller om det är kallt finns ingen plats innomhus.

Är det ½-bra väder så har det funkat fint.

Vi har snackat om vi skulle återgå till MAX eller om någon annan har ett bättre förslag?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...