Jump to content

äntligen


Gurra

Recommended Posts

För att vara så dålig, så är den bätre än den kunde ha varit om den varit kass, skämt åsido. Faktum att den är bättre än mina farhågor. Det är ju ett stort lotteri...

img9860qs1.jpg

img9857xf4.jpg

img9871nn9.jpg

Det låg en nos vänster framskärm i bilen, den kom som en jackpot vad kan en sån vara värd?

Link to comment
Share on other sites

John din rackare,jag avstår ditt bud den kommer säkert till användning .Den skärmen som sitter där är sämre så den här åker nog på vad det lider,annars alltså förutom vä framskärm och lite i fronten så verkar den härligt oskruvad,dock har den en del rost som måste lagas men mycket mindre än 68an,faktum är att när jag köpte 68an så var jag så förblindad av habegär till en 68 Musse att om han som sålde den grävt ner en Amazon i en dyngestack och satt på ett Mustang emblem så hade jag köpt den ändå,den där Mustang sjukan.....

Link to comment
Share on other sites

Kul med ett fint renoverings objekt.

Hoppas den är fin i chassit också.

Apropå länken på NOS framskärm so John la ut så har jag en undran.

Delar med ZZ är ju en "Service Part" och räknas väll då inte som NOS?

ZZ delar kan väll i prinvip vara tillverkade igår.

NOS (New Old Stock) är ju oanvända orginal delar och har ju därför skyhögt värde.

Nått som irriterat mig att folk säljer delar som NOS fast det inte är det

En liten utsvängning där! :)

Lycka till med din 69'a

Link to comment
Share on other sites

OEM är väl de saker som monterades på bandet, de som såldes över disk "nos" delar kan i vissa fall skilja i utförande gentemot OEM, tex en OEM part kan vara omålad men en "nos" den är däremot målad pga att det såg bättre ut att sälja en målad än en omålad över disk, rätta mig om jag har fel.

Sven

Link to comment
Share on other sites

OEM (original equipment manufacturer) är en del tillverkat av ett företag fått den validerad av Federal Motor Vehicle Safety Standard.

Uppfyller den samtliga krav får man stämpla den som OEM

Ford gör ju naturligtvis det. :)

Färg eller inte har jag ingen aning om. :?

Link to comment
Share on other sites

Delar med ZZ är ju en "Service Part" och räknas väll då inte som NOS?

ZZ delar kan väll i prinvip vara tillverkade igår.

NOS (New Old Stock) är ju oanvända orginal delar och har ju därför skyhögt värde.

Det här är en bra utläggning i ämnet NOS.

http://forums.vintage-mustang.com/showt ... d/1432539/

Se särskilt Charles Turner's aoch 69bossnine's inlägg (3:e resp. 4:e).

Link to comment
Share on other sites

Jösses,vad har jag dragit igång.Men om det är en NOS skärm kanske det är bättre att försäkra skärmen än bilen....Säljaren beskrev bilen korrekt skärmen sa han dock inget om,dessutom hade han lagt i en beg baklampa då den ena baklampan hade ett sprucket glas,visst brukar det vara tvärt om?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...