Jump to content

byta koppling 99ans gt, vad köpa?


mrmix

Recommended Posts

ska byta koppling på mussen, 99ans gt 5 växlad, vad ska man köpa? har bilen till vardags för å åka till jobbet, åka ifrån japsar å annat skit på vägen, byggs en del showbygge av den, va tänkt att åka kompressor nu till sommarn men det dröjer eventueltl till nästa sommar, eller iaf till senare i sommar, men det är vad grejorna ska hålla för, kommer inte åka stripp eller liknande med den, vill ha bra körbarhet, inget som hugger och bär iväg direkt utan som orginalet MEN den ska hålal för lite mer effekt, tips? gärna WWW länk till kopplingspaket med rätt splines osv

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte en koppling från Summit Racing förra våren.

det var en Ford Racing produkt som hette King Cobra Clutch. Jag hade iof en 95a, men det finns väl liknande.

Där följde allt med. Funkade riktigt fint hela förra sommaren(bilen är nu såld), den va dock lite tungtrampad men den skulle ju hålla om man ville leka å. Man vande sig.

Betalade ca 3000 för den innan den va hemma, väldigt billigt tyckte jag.

Kolla på www.summitracing.com där finns massor.

Link to comment
Share on other sites

Centerforce eller SPEC, men det finns även andra tillverkare som kan leverera det du vill ha. Snarare är det väl så att det du efterfrågar är det som de flesta vill ha. Kolla i ämnet på div olika amerikanska forum så får du se vad som är bra eller anus.

/Jocke

Link to comment
Share on other sites

Centerforce eller SPEC, men det finns även andra tillverkare som kan leverera det du vill ha. Snarare är det väl så att det du efterfrågar är det som de flesta vill ha. Kolla i ämnet på div olika amerikanska forum så får du se vad som är bra eller anus.

/Jocke

Instämmer!

Men glöm inte byta urtrampningslagret samtidigt!

Link to comment
Share on other sites

Köpte ett helt kit när jag va över i somras ( Original )

Lameller

Tryckplatta

Urtrampningslager

Svänghjulslager

Centrum verktyget

Beställ lagerna också om det inte ingår , kostar inte så mycket

Kolla vilket vrid du kommer att få så den orkar med en kompressor

Lycka till

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...