Jump to content

Featured Replies

comment_37466
Koenigsegg använder ju de blocken och de tar ju ut rätt mycket effekt ur sina motorer... Minns inte om det är 98:ans eller 99:ans block som de tycker är hållbarast.

Skillnaden är att den förstnämnda är i aluminium och 03/04a cobrans är i järn.

03/04 Cobrans motor är brutal, Kollar man in dem amerikanska forumen är där bilar med en 800hk och orginal motor. Dock vet jag inte hur 99-01an är

comment_37546

Effekttåligheten är i särklass bäst på dom sistnämnda kompressormatade Cobra motorerna. Dom är som ovanstående talare nämt i gjutjärn o tål oerhört mkt mer än standard. På mitt företag har vi levererat kompressorer till att byta ut standard Eaton-kompressorn. 800hk är enligt utsago från vår generalagent i USA inga problem. Dom tidigre i aluminium utan kompressor har dom oxå kompressormatat, dock mer runt 500hk i motorn o dryga 460 på bakhjulen. Dessa har fungerat bra och utan stora modiferingar som som lågkomp eller smidda bottendelar etc. helt orginal i uppsättningen allstå.

Slutsatsen blir då, liten önskad effektökning och lättare bil fram så går det bra med gamla alublocket i Cobra men vid maximal trimning så väljer man med fördel den senare i gjutjärn.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...