Jump to content

wind

Medlemmar
  • Inlägg

    34
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

wind's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Det är med sorg i hjärtat jag måste berätta att en av våra mustanger nu inte finns längre. Fick beskedet idag att den inte går att rädda. Mina röda 66 coupe går nu vidare till de sällare jaktmarkerna. Jag har haft den i sju år nu och varit runt på en del träffar både med klubben och andras arrangemang. Kört fina sommarkvällar bara för att det är så mysigt. Tillbringat många timmar under vintrarna med pyssla om och få den som jag vill ha den. Har haft isär allt som går för att piffa upp originaldelarna eller byt ut det som jag tyckt inte hållit måttet. Jag har absolut uppskattat garagekvällarna under vinterhalvåret. Spenderat alldeles för mycket kulor för den delen också. Men nu är den sagan slut. För några veckor sen lyckades jag träffa ett vägräcke allt för hårt för bilens bästa. Jag klarade mig mirakulöst utan några som helst skador. Kanske tack vare midjebältet. Eller bara för att jag träffade i en snäll vinkel för mig. Bilen blev däremot kraftigt demolerad. Hela sidan skrapad, fronten intryckt, hjulupphängning bortsliten och ramen sned. Bilriktfirman och försäkringsbolaget tycker inte att det är lönt att reparera. Jag kan inte reparera den själv så det är bara att inse den bistra sanningen och ta emot den ersättning som erbjuds. Med sorg i hjärtat, cmc 323 Mikael i Helsingborg PS. Ni kanske inte ska tro att era bilar är värda så mycket som ni tror.
  2. Jag kör med 8" lamelldiff sen 5 år - har funkat bra. Kolla med Yukon. De kallar diffen TracLoc. Sen har de renoveringsatser med lager och packningar också. När du ändå håller på... Yukon är tillverkaren och de borde ha nån hemsida.
  3. Kolla att tändkabeln ligger an mot uttaget i spolen också. Böj ut blecken lite annars, Verkar som om hålet är lite större på Flametrower spolen. Funkade för mig förra året. Spolen blev till sist så varm att den brände.
  4. Ja jag gillar dem fälgarna också. Så här ser det ut med 14 tummare med vit rand på min Coupe. Den är sänkt en hel del också.
  5. wind

    San Francisco

    Tack för tipsen. Var själv på Mustang Plus och Summit. Mycket trevligt bemötande och bra service hos bägge. Jag rekommenderar bägge två om ni är i närheten. Fulla resväskor och resan är nästan betald PS Fick 10% rabatt hos Mustangs Plus eftersom jag kände (till) Tord - vår ordförande...
  6. Trodde nog att det var självklart hur gummilisterna runt dörrarna skulle vändas för att sitta på rätt håll. Med rätt sida av listen inåt och rätt ände framåt och bakåt. Men jag känner mig ändå osäker. Har letat igenom mina böcker, tidningar och kataloger här hemma men jag hittar inga bra bilder. Är det någon som har någon bra bild så vore jag ytterst tacksam.Och så bifogar jag några foton där jag håller listerna som jag tror att de ska sitta. Är jag rätt på det?
  7. wind

    San Francisco

    Det var ju bra att Summit fanns så nära, ca 35 mil, det hade jag missat helt. Kan ju bli en bra dagsutflykt. Och så stannar jag till hos Sacramento mustang på vägen. Bara två månader kvar - sen är jag där!
  8. wind

    San Francisco

    Är det någon som känner till några mustangbutiker i San Francisco-området? Tänker då på såna som säljer delar till gamla Mustanger eller motordelar. Verkar som om de flesta ligger i LA eller ännu längre söderut. Och det är ju rätt så långt dit. Den enda jag hittat är Sacramento-Mustang. Åker över kring påsk och det vore ju synd och skam att inte fylla resväskorna duktigt på vägen hem...Tacksam för alla tips och ideeer.
  9. Har renoverat mina dörrgångjärn med en utbytessats med nya pinnar, bussningar mm. Monterade samman dem såsom de såg ut innan jag började. Men jag tycker att armen med kurvaturen känns vinglig. Den glappar rätt mycket mot pinnen den är lagrad på och den går att lyfta uppåt och neråt. Är rädd för att den ska ramla av pinnen och bussningen den vilar emot. Ska det vara så? Eller har jag monterat fel? Har inte hittat någon bra sprängskiss på just gångjärnen heller så om någon har en sån så vore jag tacksam om någon ville dela med sig...
  10. Bra! Då ska jag göra ett försök. Tack för hjälpen!
  11. Lyckades med att knäcka ett öra på ramen till ventilationsrutan när jag demontrade innehållet i dörrarna. Örat har märkning C5ZB-6522222-A. Är det någon som har erfarenhet av detta? Går det att laga eller ska jag köpa nytt? Har fått för mig att jag läst någonstans att det här inte är så ovanligt och att de är veka här. Eller har jag bara drömt? Undrar vad det är för material också om jag får för mig att försöka svetsa. Är någon sorts gjutgods - för tungt för att vara aluminium men ändå ingen stålkänsla även om magneten nästan fastnar i den. Risk för att det består av alldeles för mycket zink kanske för att vara skoj att svetsa i... Eller så kanske jag ska pröva att limma? Vad tycker ni?
  12. Det var precis vad jag hoppades på. Håller på att lacka min i samma färg som panelen och det känns ju alltid bra om det är som original. Min bil såldes utan radio så nu är den återställd...
  13. Några undringar kring bilarna som såldes utan radio. Hur såg de ut vid hålet där radion annars sitter? Om jag har förstått det hela rätt så var även AM radion en option. $57,51 för radio ochh antenn enligt prislistan från -66. Leverades bilarna utan radio med en delete panel eller var där bara ett stort hål (och två små)? Jag har ju sett en hel del bilder på Shelbys med delete panels.Frågan är om våra vanliga Mustanger såg ut på samma sätt? Har kollat på många bilder men på alla sitter där en radio... På Fords sprängskisser kan jag i och för sig se panelen - #04360. Och om det nu var så att där satt en panel - vilken färg hade den då? Har bara sett svarta på Shelbybilderna - men de hade ju bara svart inredning också. Om man som jag har en röd inredning var panelen då röd precis som intrumentpanelen? Eller hade de bara en färg - svart? Förresten - är det någon som har eller har sett en stereo tape player med hang-on installation? Då är bandspelaren alltså monerad i underkant på instrumentpanelen i stället för i hålen som vid integral installation. Vore skoj att se ett foto på detta! Har även sett det här på Fords sprängskisser.
  14. Ännu ett inlägg för att öka förvirringen: Jag menar nog att man inte ska använda syntetoljor, the real thing, i våra gamla gjutjärnsspisar av den anledningen att packningsmaterialen inte funkar ihop med en riktig syntetolja. Då menar jag en sk grupp 4 olja framställd på en bas av polyalfaolefiner. Men en olja som ändå kan kallas syntetolja av tillverkaren kan mycket väl vara en förädlad mineralolja, för att likna PAO. Även de dyra märkessyntetoljorna kan vara förädlade mineraloljor. Om man sen vill behålla smutsen i sin motor så spelar det nog ingen större roll om det är en syntet, av något slag, eller en mineralolja. Det hänger nog mer på de rengörande tillsatserna som man blandat i oljan... Själv kör jag på halvsyntet utan problem.
  15. Jäpp. Seat belt warning light men utan den kromade delen med lins. Jag saknar också lins till min, men hoppas snart att hitta en... Har för mig att den ska lysa i trettio sekunder när man startar motorn så att man inte glömmer att ta på sig midjebältena. Extra poäng i EuroNCAP med bältesvarnare nuförtiden
×
×
  • Create New...