Jump to content

66 cab - cmc 188


tomarc

Recommended Posts

  • 1 month later...

Nu har jag fixat till ljudet. Blev riktigt bra tycker jag, jag är mycket nöjd med subwoofern, äntligen lite bas även med taket nere :D .

Framme bytte jag orginal 4*10 tums högltalaren mot två 3,5 tums MDS Fanatic högtalare.

Subwoofern blev en GAS ASX-80 en aktiv baslåda i massivt aluminium med inbyggt slutsteg. Den får hyfsat bra plats under passagerarsätet, kanske lite för trångt med det fungerar...

Link to comment
Share on other sites

För mig måste jag få höra på bra musik med bra ljud när jag kör bil, njuter liksom inte riktigt annars :lol:

Jag har:

2 st 3,5 tums MDS Fanatic framme vid vindrutan

2 st 6,5 tums MDS Fanatic 622 på sidorna vid baksätet

1 st 8 tums subwoofer under passagerarsätet (Mått 350x240x72mm)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej

Skulle gärna se bilder på hur och var du har cd spelaren.

Vad har du för huvudenhet? Har du slutsteg ?

Går det att få rum med basen under passagerarstolen eller tar den plats på golvet där baksätespassageraren har fötterna?

Funderar på att montera något liknande som din anläggning.

Fler bilder och tips på hur var placera cd spelare och högtalare önskas.

Minimal åverkan och så dold montering som möjligt önskas.

Link to comment
Share on other sites

Hej! I mitt fall så var bilen redan "vanställd" och en 90-talsstereo var insatt. Så jag satta den nya steron där radion en gång suttit, inte så orginal men väldigt enkelt :) .

Jag ville ha en CD spelare med MP3-funktioner och MP3-ingång på framsidan, separat subwoofer-utgång och så svart front som möjligt så att steron inte skulle synas så mycket. Det blev en Sony CDX-A250 som jag är väldigt nöjd med.

Subwofern har inbyggt slutsteg och måste ha strömmatning, den drar ganska mycket så jag drog fram en separat kabel till batteriet, ville inte beslasta någon annan kabel och störa elsystemet i övrigt. Subwoofern går precis in under sätet, sticker inte ut något. Klart man ser den om man tittar ner men den sticker inte ut.

Det finns en hel del på nätet om stereoinstallation i gamla mustanger, t.ex.:

http://www.svs.com/zim/mustang/41.html

http://www.crutchfieldadvisor.com/ISEO- ... stall.html

http://www.metropartsmarket.com/catalog ... c1s17.html

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Nu har jag fått ditt nytt insug och ny förgasare. Ett Edelbrock Performer aluinsug och Edelbrock 1405, 600 förgasare, känns väldigt bra. Har fått en lättare och starkare bil :D

Det var extremt skitigt med gammalt oljelera, tog tid att göra rent lyftare och stötstänger.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Tack! Fast bilder ljuger nog alltid, man ser liksom inte skvankerna på foto...

Nu har jag fått dit 3-punktsbälten i framsätena. Känns skönt :) .

Hej!

Vilket fabrikat är det på 3-punktsbältena, Mustanganpassade? Kan du berätta något om monteringen, kanske detaljbilder på övre fästet?

E J

Link to comment
Share on other sites

Det är Mustang-anpassade bälten, kändes bäst så (av någon anledning :D ). Det finns bälten på typ Biltema som är billigare.

Göran på SET köpte dem och satte in dem åt mig. De sitter i princip så som bältena sattes på svenkssålda mustanger. I ett nummer för ett tag sedan av klubbtidningen fanns bra beskrivning av hur man kan montera bälten, även "dold" montering.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Det är Mustang-anpassade bälten, kändes bäst så (av någon anledning :D ). Det finns bälten på typ Biltema som är billigare.

Göran på SET köpte dem och satte in dem åt mig. De sitter i princip så som bältena sattes på svenkssålda mustanger. I ett nummer för ett tag sedan av klubbtidningen fanns bra beskrivning av hur man kan montera bälten, även "dold" montering.

Hej!

Hur funkar det med dom bältena? Du har ju spännet ganska mitt i magen eller?

Då kommer ju axelbältet inte att gå helt över bröstet. Blir det tillräckligt bekvämt?

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Man "spänner åt" spännet, dvs kortar längden på den delen av bältet, så det hamnar längre ner, det funkar riktigt bra tycker jag. Sen blir fästpunkten vid axeln ganska låg i en cab, men det går ju liksom inte att göra något åt.

Högtalarna är sådana som jag har, kanonbra ljud, fast jag köpte mina billigare om jag minns rätt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Här är de options och eftermarknadstillbehör som finns till min mustang. Jag vet inte om alla fanns med från början men jag tror att alla kan ha gjort det.

Det är följande:

Sittbrunnsskydd (tonneau cover) - svart

Delux seatbelts med seatbelt warning light

RallyPac (nyss ditsatt :D )

Wheel covers - simulated wire

Bumber guard, bakre med hästskor och främre (ej monterade) hästar.

Huvhäst

Tankhålskydd

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...