elboy cmc 388 April 8, 2007 Report April 8, 2007 I morgon ska jag åka och evetuellt köpa en 02a Bullit cab och undrar då vad ska man titta på som kan vara problem mm. Vad är den största skilnaden mellan en GT och Bullit? Sen undrar jag om man ska byta heders vad är eller blir skilnaden mellan lång/kort tänkte om det är olika effekter mm? Citera
svanteg April 8, 2007 Report April 8, 2007 I morgon ska jag åka och evetuellt köpa en 02a Bullit cab och undrar då vad ska man titta på som kan vara problem mm. Vad är den största skilnaden mellan en GT och Bullit? Sen undrar jag om man ska byta heders vad är eller blir skilnaden mellan lång/kort tänkte om det är olika effekter mm?Kolla http://www.bullittarchive.com för info om Bullitt + en massa annat! Citera
olesch April 9, 2007 Report April 9, 2007 I morgon ska jag åka och evetuellt köpa en 02a Bullit cab och undrar då vad ska man titta på som kan vara problem mm. Vad är den största skilnaden mellan en GT och Bullit? Sen undrar jag om man ska byta heders vad är eller blir skilnaden mellan lång/kort tänkte om det är olika effekter mm?Finns inga Bullit cabbar. Jag hade nogkollat upp det närmare!Dock kan den vara utrustad som en bullit!Den stora skillnaden på en bullit kontra GT är att den har ett annat väghållningskit, bromsar (samma som cobran), annat insug, lite visuella detaljer samt lite mera krims krams.Att byta headers är riktigt jobbigt på dessa bilar. Ska du göra det själv så är en lift att föredra. Jag gjorde det själv på min bil, bytte till long tubes. Ska du byta så byta till long tubes. Men det är ett himla jobb att göra det. Finns fina howtos på nätet, men det är tidskrävande och det är väldigt trångt att arbeta. Några moment är att lossa motorbalken o sänka ner motorn en bit för att komma åt. EGRen som sitter på org grenröret kan sitta så in i helvete och det kan ta en tid att få loss det. Så se till att ha värme i närheten, typ svets så du kan värma så materialet släpper.Mycket jobb, men jag ångrar inget. Sjukt härligt ljud blev det och mycket bättre bottenvrid. Har sett lite dynos från div folk i usa som bytt headers, midpipe o catback samt med en tune och fått en 40hk.Ett hett tips till dig är att om du ska byta till long tubes är att byta kopplingen till en mycket starkare innan. Ett kopplingsbyte efter att du monterat long tubes är sjukt frustrerande. Får du lossa iaf det ena grenröret igen, annars får du inte av växellådan (enligt folk som gjort det).Lycka till! Citera
elboy cmc 388 April 9, 2007 Author Report April 9, 2007 Denna bil blev det i alla fall idag. Kunde inte låta bli fast det snöa och var 1 + när man provkörde den. Citera
olesch April 9, 2007 Report April 9, 2007 Denna bil blev det i alla fall idag. Kunde inte låta bli fast det snöa och var 1 + när man provkörde den.Ser riktigt najs ut!Byt ut bakljusen och fälgarna så blir det super! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.