Jump to content

Byte av bilradio?


evert cmc1622

Recommended Posts

vilket är det lämplgaste sättet att byta ut bilradion?skulle gärna vilja ha en cd med mp3 istället.finns där några lösa fronter att köpa där radion eller cd-n suttit.tacksam för eventuella tips.lägger in en bild på våra nya bullit fälgar.Evert cmc 1622.

Link to comment
Share on other sites

det enklaste du kan göra är att bara åka till närmsta BRL eller MDS eller nått annat ställe där som säljer sånt.

jag köpte ett enklare system för ca: 6000 kr på BRL och är vrålnöjd!

Link to comment
Share on other sites

Hej Henrik!

Hittade förut (på forumet tror jag) tips på hur man byter ut originalradion/CDn (Mach460) till annan radio/CD-enhet. Kan maila dig denna fil om du är intresserad. Ge mig din mailadress i så fall.

Mvh M-O Söderberg, Uppsala, Läby (en mil från Ramsta...)

Link to comment
Share on other sites

det är ju ett alternativ, men om man vill ha bättre ljud osv så kan man göra som jag gjorde o köpa en stereo med Aux ingång. då slipper man fm-sändare som sänder sämre än de sämsta radio kanalerna :P

satt ner till götet förra sommaren med orginal stereon och fm sändare, de va inte ens värt o lyssna på den.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Men hur tar man ut den stora orginalradion? måste man skruva lös den och alla lister runt eller?

Du tar ut den igenom att använda ett verktyg som ser ut som ett U. Detta trycker du in i dem hålen på sidorna så är det bara att lyfta ut paketet. Man kan göra vid en trådgalge och använda det som verktyg.

Dock vet jag inte om det är samma på 02an. Den är ju 2 enheter stor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...