Jump to content

Recommended Posts

Om man vill ha lite mera kräm i en 289:a vad skall man sattsa på.

Jag har headers, edelbrock alu insug och en holly600.

Det är allt.

Vad är det man i första hand skall köpa, eller rättare sagt vad är sämst orginal.

Är det en ny kam, och isåfall vilken.

Detta skall inte bli en pro stock utan bara en lite vassare gat bil.

Om man bestämmer sej för en ny kam, vilken skall jag ha.

Bilen skall ju gå och köra alltså inte misstända under 4000 varv typ.

Jag vill ha en som har ganska så gämmt dragregister.

Några förslag?

Hej.

Det beror lite på vilket insug du har.

är det ett edelbrock performer eller ett rpm?

Det finns en kam som edelbrock har som heter Performer plus.

register från tomgång till 5500. Kanske nått för dig?

Det är ett kit med kam och lyftare finns på Summit för $136.

Detaljnummer EDL-2122.

Som nån tidigare skrev så är utväxlingen det snabbaste sättet att få en rapp bil. Byt till 3.55 eller 3.80.

mvh Tommy 8)

Hur ser jag skillnad på ett performer eller ett rpm.

Men hur bra blir bilen att åka i när man ändrar utväxlingen.

Blir det inte väldigt höga varvtal vid vanlig körning eller?

Visst den accelererar säker mycket bättre.

Det står rpm eller performer på insuget någonstans,, ibland om det är ett äldre så står det bara edelbrock och då är det troligtvis ett performer.

Finns visserligen torker med men tror inte det är vad du har.

Vid all trimmning så ökar bränsleförbrukningen. Visst ökar förbrukningen på landsväg 2-3 dl/mil med en 3:55 utvxl man behöver ju inte ligga på 110. Men det är rödljuskörningarna som tar mest soppa.Lägg dig på 80-90 så hinner fler trafikanter se din bil ligga bakom och beundra (samt berätta en anekdot för sina barn och barnbarn).

mvh Tommy 8)

Det är detta som är så bra med forumet, man får bara seriösa svar.

Så jag tänker sätta på dubbla SU, D kam och svettsa diffen.

Borde göra en hel del NOT!!!

Det enklaste sättet att få den rappare är att byta diff. Inget svårt tekniskt.

Mina 2 inhandlade diffklumpar 1 st 8" 3:00, 1 st 9" 3:55 har jag gett 1500:- var för. Båda i ypperligt skick.

Bara att plocka ur gamla och stoppa i nya, gjort på nån timme.

mvh Tommy 8)

Cmc1605 det är ju nästan gratis, skumt du måste haft en jämrans tur med ditt köp.

Jaha då var man där igen motor eller diff, det är inga problem att köra normalt när du bytt diffen eller.

Jag menar, det är inte irriterande högt motor varv eller?

Nja, jo jag kom i kontakt med en kille som haft flera Mustanger tillbaka i tiden, vi språkade några gånger när vi sprang på varandra.

Sedan kom det fram att han hade en del grejer liggandes hemma i garaget ,,efter att han slutat med mustanger,, men han trodde eventuellt att han kunde få återfall. Han tror inte det längre så jag blev erbjuden och komma hem till honom och plocka bland godiset. När priset kom påp tal och dessa sumkmor bla kom upp sa jag att det var alldeles för billigt igentligen, Det visste han men han tror och hoppas att jag inte skall göra profit på grejerna,,,Det skall jag inte heller.

Vid 90 är ok,, har 2,5" och RF system delvis, och vid vissa varv brötar det ordentligt typ70-80, mest beroende på avgas. Men 90 är ok för motorvarv och bullernivå. Bränsleekonomi bryr jag mig inte om,, när man har så billig försäkring, ingen skatt , och de i sammanhanget få mil det blir som dessutom bara är på roliga timmen kontot så att säga.

mvh Tommy 8)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...