Jump to content

Framvagnsbyte..


hgz

Recommended Posts

Hej där!

Ja, vad Bilprovningens argusöga säger om det vet jag inte än.. :) Tar det problemet när den dagen kommer. Värsta som kan hända är väl att jag får regga om den som ombyggt fordon, antar jag.

Byggde om bakvagnen för några år sen, det har de inte sagt ett knäpp om de gånger jag varit och besiktat bilen sen..

Faktum är att det nog inte är såå otroligt mycket jobb, spårvidderna är ung. desamma, skiljer 2 cm, och infästningarna mot "ramen" är mer eller mindre precis samma, 69 cm & 70 cm..

Största problemet är nog att jag måste bygga om oljetråget, igen.. Eller ska man kanske satsa på torrsump? :--

Nåja, allt brukar lösa sej till det bättre, så det är bara att hålla tummarna!

Mvh Herman

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

från mitt lilla framvagnsprojekt! :)

Fler bilder kommer så småningom, har passerat "rivningsstadiet" nu, 90 kilo grejs borta från framänden..

Just nu planeras & måttas det för fulla muggar, så grejerna kommer på rätt ställen!

Mvh Herman

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej folks!

Här kommer så lite byggbilder på framvagnsbytet. Det gick ju inte riktigt så lätt som det var tänkt, men vad gör väl det.. Det är ju kul att hålla på och pyssla lite! :)

Mvh Herman

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Nu var det ett rejält tag sen jag skrev nåt om hur det går med det här "lilla" projektet.. Kan väl säga som så att det (inte helt oväntat) dykt upp ett & annat problem under resan..

Hursom, här kommer iaf ett par bilder på de bromsok jag kommer att använda, tillverkare Brembo, tidigare med nån skum Pos.. Porrs.. Poch.. Ja, nån logga iaf.. ;)

Personligen så tycker jag att den logga jag valt, passar bättre? Om inte annat så lär den ju (förhoppningsvis) reta nån..

Mvh Herman

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

ser, som det är just nu iaf, ut att dröja, eftersom en flytt från Gnarp till Lund (95 mil) gör det aningens svårt att fixa med bilen.. Men jag har kvar ambitionen och visionen, behöver bara en vettig lokal att hålla till i, sen så ska det nog bli fart på den gamla Mussen.. :)

Kommer att uppdatera er så fort det börjar röra sej åt rätt håll igen!

Tills dess, ha det gott!

Link to comment
Share on other sites

ser, som det är just nu iaf, ut att dröja, eftersom en flytt från Gnarp till Lund (95 mil) gör det aningens svårt att fixa med bilen.. Men jag har kvar ambitionen och visionen, behöver bara en vettig lokal att hålla till i, sen så ska det nog bli fart på den gamla Mussen.. :)

Kommer att uppdatera er så fort det börjar röra sej åt rätt håll igen!

Tills dess, ha det gott!

Hör av dig om du hittar något garage i Lund då kanske vi kan dela ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...