Jump to content

Instrument..


hgz

Recommended Posts

Hej folks..

I väntan på byggbilder från framvagnsbytet, http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... hp?t=11615 , kan jag ju alltid visa vad jag fick för mej att pyssla med en mörk natt i vintras. Hade sån tur att en jobbarkompis var på semester i Las Vegas, så då fick han handla lite grejer åt mej, som jag monterade under några kvällar.. Inget för de som helst ser att allt är orginal, men ett, i mina ögon, lyft för en i övrigt svart och rätt trist inredning.. Håll till godo!

Mvh Herman

Link to comment
Share on other sites

Hej där..

Nja, hade inga direkta problem, men saknade en varvräknare, och lessnade på att inte veta i riktiga siffror HUR varm den var & HUR högt oljetryck jag hade. Dessutom så for ju hastighetsmätarnålen och fladdrade lite fram & tillbaka under körning, samtidigt som jag inte visste om den stämde eller inte.. Finessen med den hastighetsmätaren som nu sitter monterad är ju att oavsett om jag byter hjulstorlek eller utväxling så är det bara att kalibrera om den med ett par knapptryckningar, och köra 2 miles, sen är det klart, den visar rätt på nytt.. Sen ser det ju lite ballt ut att ha en mätare som är graderad till 260.. ;)

Lite pyssel var det, men helt klart värt mödan. Det största problemet var hur jag skulle få fast dom, iom att mätarna är gjorda för att stoppas in i ett hål framifrån, och sedan spännas fast från baksidan.. Och nu skulle dom sättas i bakifrån, och spännas bakifrån.. Men det löste sej det med.

Kul att nån mer än jag gillar utseendet!

Mvh Herman

Link to comment
Share on other sites

sitter nog till vänster normalt sett, ja.. Tänkte inte så mycket på inbördes placering mellan varvräknare/hastighetsmätare när jag skruvade ihop, och kan inte komma ihåg att det skulle ha varit nåt särskilt skäl till att jag satte den till höger. Det bara blev så.. :D

Däremot så var jag noga med att få oljetrycksmätaren mitt fram, eftersom den är det i mina ögon viktigaste instrumentet i hela bilen.

Har dessutom satt en panel i "stereohålet", där en oljetempmätare & en voltmeter huserar, tyvärr inte av samma sort som övriga instrument(ännu), men de funkar ju så de får nog sitta ett tag till..

Stereon då? Tja, har en liten mp3-spelare inkopplad direkt på slutstegets lågnivåkablar! Hur smidigt som helst, massvis med musik, ingen stöldbegärlig stereo, lätt att ta med sej, går att använda när man är ute & går, cyklar, joggar eller vad man nu vill sysselsätta sej med.. För den delen, vem behöver musik när man har en 351:a under huven? :--

Mvh Herman

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...