gugges May 4, 2007 Report May 4, 2007 HejÄr det någon som har något recept på denna färg antingen standox eller dupont, det är den färgen dom säljer i mitt närområde.Mvh Gugge Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 4, 2007 Report May 4, 2007 Ditt närområde Hej.Båda skall kunna få fram nya recept på gammla USA Ford färger, min musse ärmålad med Standox Grabber Blue somär blandad i översatt form från gammaltoriginal recept. Citera
Janne Holm CMC1740 May 5, 2007 Report May 5, 2007 Ditt närområde Hej.Båda skall kunna få fram nya recept på gammla USA Ford färger, min musse ärmålad med Standox Grabber Blue somär blandad i översatt form från gammaltoriginal recept. Hej LasseUrsäkta om jag lägger mig i trådenMen nu i årsskiftet tog de väl bort de lösningsmedelsbaserade färgerna.Har du en en av de nya vattenbaserade lackerna på din MusseJag har ju samma färg som dig och behöver ha några liter snart Citera
gugges May 5, 2007 Author Report May 5, 2007 Kalmar är mitt närområdeJag har ringt duponts huvudkontor i Göteborg, dom försökte men kunde inte hjälpa migÅterförsäljaren för standox färger har ochså försökt men inte kunnat hjälpa mig.Mvh Gugge Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 5, 2007 Report May 5, 2007 Hej Janne.Den gammla typen av tvåkomponent färgen finns fortfarande att köpa, men den får inte användasav lackfirmor när dom lackar nytt, kolla med LGHLennart Björkman 08/520 30 911. Hej Gugges.Har du kollat vad Gasurit har att ebjuda. När jag tidigare var lycklig ägare till en 67 FB som var lackerad original med Brittany Blue så fick jag hjälpav Standox huvudkontor i GBG, där fanns det skall det då 1998 en lista på originalfärgsrecept, listan kallades för oldtimer color list eller något sådant. Citera
Tommyax May 5, 2007 Report May 5, 2007 Språkade med en billackerare som sysslar med oldtimers.Han sa också att 2 komp lacker får brukas vid lackering av gamla bilar och innefattas ej av de nya reglementet om vattenbaserat.mvh Tommy Citera
tomarc May 6, 2007 Report May 6, 2007 Jag har hållt på ett tag för att få fram en färgkod för Springtime Yellow som nån färghandlare begriper... Verkar vara en ovanlig färg...Men nu har jag hittat en modernare kod: M32J.Den koden fanns i alla fall i Auto-herbas (http://www.autoherba.se/) system (fast där hette den Springtime Orange ). Jag fick en deciliter tillblandad i lördags, som dock var lite gulare än min bil, men det kanske är min färg som blekts.Berätta gärna om du får fram nån annan färgkod som fungerar/Thomas Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 6, 2007 Report May 6, 2007 Hej.Eftersom man idag tar fram ersättnings recept för gammlafärger så brukar jag råda till att man tittar på färger somredan används på t.e.x Mazda, Volvo, Ford, Toyota, mfl. Jag kan garantera att du hittar en färg som är väldigt näraden du har, använd det receptet i framtiden och du fårmycket lättare att åtgärda en skada eller omlackering av hel bil, ett tips bara som är väll värt att spara. Citera
pools May 7, 2007 Report May 7, 2007 Hej!Moderna färgfirmor kan ju "fota" lacken och ta fram ett recept. Och då får juinte originallacken vara blekt. Men vill man förbättra eller lacka bara en skärmeller huv kan man låta dom ta fram ett recept på befintlig färg. Jag har testatdetta på en interiörfärg och det blev EXAKT rätt. Citera
tomarc May 7, 2007 Report May 7, 2007 ÅH en sån färgfirma skulle jag vilja hitta i storStockholmområdet. Nån som har något tips??Det vore kanonbra!/Thomas Citera
k-codekowboy May 8, 2007 Report May 8, 2007 Gugge!Ta kontakt med en lackfirma el. någon som säljer Sikkens. I Sikkens Colour Map finns färgen du söker i fliken 504B2. Den stämmer perfekt och ska inte vara några problem att blanda. Funkar inte detta tycker jag du ska ringa Upplands Bilfärg. Visserligen inte på hemmaplan, men de löser det mesta. Körde 35 mil i vintras för att hämta ett färgprov (1dl) till min Mustang som är Silver Frost metallic. Vad gör man inte... Mvh Tony Citera
tomarc May 9, 2007 Report May 9, 2007 Tack för tipsen, jag ska kolla med firmorna du nämner. Sikkens ser ju bra ut på webben i alla fall Och visst, håller med, nog kan man åka en bit för att få komma till riktigt bra firmor . Och Uppsala är ju ganska nära storstan.../Thomas Citera
Arreflod. May 9, 2007 Report May 9, 2007 Här har du Glasurit:http://www.glasurit.com/COLOR/new-color ... ameset.phpHar för mig att lacken i Vimmerby kör med GlasuritHär har du standox:http://www.sxcolor.info/scripts/colorin ... enerallistI och för sig för Ford Australia. Lacken i Oskarshamn säljer standox.Hoppas det löser sig.Mv Matte Citera
Arreflod. May 9, 2007 Report May 9, 2007 såg att länkarna inte fungerade. Använd glasuritlänken och välj Ford Amerika du hittar då under Colorname: Springtime Yellow , tryck start search och får fram färgkoden.för Standox anv denna länk:http://www.sxcolor.info/scripts/colorin ... &page=homeVälj General searchSkriv Springtime i Color description och tryck på den blå pilen.Mv Matte Citera
tomarc May 27, 2007 Report May 27, 2007 Det visade sig att jag inte hade en "blekt" Springtime Yellow utan istället färgen PHOENICIAN YELLOW som fanns 1965...Återförsäljare av glasurit i Stockholm:Robert Bil & Lack 08-55031410Kent's Bilplåt 08-266715Stockholm Bilkonsult 08-6444028TKBM 08-4485850Bilia 08-7347273/Thomas Citera
Recommended Posts