pools May 17, 2007 Report May 17, 2007 Hej!Har gjort en sökning på detta ämne då jag vet att det diskuterats tidigare men,får inga träffar. Har lyft ur motorn i vår och när jag monterar tillbaka huvenoch gångjärnen kommer huven för högt i bakkant. Gångjärnen går inte attsänka mer än vad jag gjort. Allt funkade perfekt tidigare. Vad kan ha hänt?Och vad gör jag för att få den att passa bättre?Mvh. Citera
JohnB May 17, 2007 Report May 17, 2007 Smørja gångjärnen som dom går lett. Ta gjerne bort fjædern så att du kjenner att dom rør seg lett.Montera tilbaks dom.Sen kommer tricket.Løsna lite på skruvarna som holder gångjärnen i motorutrymmet.Sen får du hjelp av en kompis til å holde huven med lite press UPPÅT i framkant.Når kompisen står der og holder huven med press UPPÅT, skruvar du fast gångjärnen. Prova så skal du se att huven kommer ned bak.John Citera
winnerpatric cmc162 May 17, 2007 Report May 17, 2007 Vinkla gångjärnen bakåt. dvs, höj gångjärnet i framkant o sänk i bakre kant. Citera
pools May 19, 2007 Author Report May 19, 2007 Tack för svaren. Får vänta tills imorgon, det spöregnar här nu så det bliringet glidande i helgen.Mvh. Citera
Janne Holm CMC1740 May 19, 2007 Report May 19, 2007 Nu är jag lite kärringen mot strömmen Kan kanske vara bra med glipa i bakkant så värmen underhuven släpps ut vid låååånga cruisingar Citera
MrTurbo_1645 May 19, 2007 Report May 19, 2007 Jag kör med en glipa bak på huven för att få bättre kylning. Kanske inte ser så kul ut men hellre det än en rykande motor när man fastnat i någon kö eller kör i en crusing. Citera
pools May 21, 2007 Author Report May 21, 2007 Justerade i kväll, blev helt perfekt. Man tror ju inte att höja gångjärnen i framkantskall sänka huven i bakkant. Men om man tittar noga hur gångjärnen betersig när man stänger huven så förstår man.Tack för alla svar! Mvh. Citera
Olov May 21, 2007 Report May 21, 2007 Jag kör med en glipa bak på huven för att få bättre kylning. Kanske inte ser så kul ut men hellre det än en rykande motor när man fastnat i någon kö eller kör i en crusing.lite OT kanske... sen jag fixade "flödet" på vattnet i min motor (351cl) genom att byta ut plåten mellan v-pump och block så existerar inga varmgångsproblem.... jag kan stå still hur länge som helst (om jag har soppa så det räcker ) oavsett om jag står still eller crusar läääänge=västerås så går ALDRIG tempmätaren över "normal"... mitt på mätaren typ..- Citera
MrTurbo_1645 May 21, 2007 Report May 21, 2007 Jag kör med en glipa bak på huven för att få bättre kylning. Kanske inte ser så kul ut men hellre det än en rykande motor när man fastnat i någon kö eller kör i en crusing.lite OT kanske... sen jag fixade "flödet" på vattnet i min motor (351cl) genom att byta ut plåten mellan v-pump och block så existerar inga varmgångsproblem.... jag kan stå still hur länge som helst (om jag har soppa så det räcker ) oavsett om jag står still eller crusar läääänge=västerås så går ALDRIG tempmätaren över "normal"... mitt på mätaren typ..- Har inge problem med varken flöde eller varmgång heller, men glipan har fler fördelar. Låg temp under huven ger friskare hästar med. Värmen är en av effektens värsta fiender. Funktion före utseénde heter det ju ibland. Klurade på att linda headers med, det borde ju ta ner tempen lite till... Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.