Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Har gjort en sökning på detta ämne då jag vet att det diskuterats tidigare men,

får inga träffar. Har lyft ur motorn i vår och när jag monterar tillbaka huven

och gångjärnen kommer huven för högt i bakkant. Gångjärnen går inte att

sänka mer än vad jag gjort. Allt funkade perfekt tidigare. Vad kan ha hänt?

Och vad gör jag för att få den att passa bättre?

Mvh.

Smørja gångjärnen som dom går lett. Ta gjerne bort fjædern så att du kjenner att dom rør seg lett.

Montera tilbaks dom.

Sen kommer tricket.

Løsna lite på skruvarna som holder gångjärnen i motorutrymmet.

Sen får du hjelp av en kompis til å holde huven med lite press UPPÅT i framkant.

Når kompisen står der og holder huven med press UPPÅT, skruvar du fast gångjärnen. Prova så skal du se att huven kommer ned bak.

John

Tack för svaren. Får vänta tills imorgon, det spöregnar här nu så det blir

inget glidande i helgen.

Mvh.

Jag kör med en glipa bak på huven för att få bättre kylning. Kanske inte ser så kul ut men hellre det än en rykande motor när man fastnat i någon kö eller kör i en crusing.

Justerade i kväll, blev helt perfekt. Man tror ju inte att höja gångjärnen i framkant

skall sänka huven i bakkant. Men om man tittar noga hur gångjärnen beter

sig när man stänger huven så förstår man.

Tack för alla svar! :P

Mvh.

Jag kör med en glipa bak på huven för att få bättre kylning. Kanske inte ser så kul ut men hellre det än en rykande motor när man fastnat i någon kö eller kör i en crusing.

lite OT kanske... :roll: sen jag fixade "flödet" på vattnet i min motor (351cl) genom att byta ut plåten mellan v-pump och block så existerar inga varmgångsproblem.... jag kan stå still hur länge som helst (om jag har soppa så det räcker :)) oavsett om jag står still eller crusar läääänge=västerås :) så går ALDRIG tempmätaren över "normal"... mitt på mätaren typ..- :)

Jag kör med en glipa bak på huven för att få bättre kylning. Kanske inte ser så kul ut men hellre det än en rykande motor när man fastnat i någon kö eller kör i en crusing.

lite OT kanske... :roll: sen jag fixade "flödet" på vattnet i min motor (351cl) genom att byta ut plåten mellan v-pump och block så existerar inga varmgångsproblem.... jag kan stå still hur länge som helst (om jag har soppa så det räcker :)) oavsett om jag står still eller crusar läääänge=västerås :) så går ALDRIG tempmätaren över "normal"... mitt på mätaren typ..- :)

Har inge problem med varken flöde eller varmgång heller, men glipan har fler fördelar. Låg temp under huven ger friskare hästar med. :-- Värmen är en av effektens värsta fiender. Funktion före utseénde heter det ju ibland. :roll:

Klurade på att linda headers med, det borde ju ta ner tempen lite till...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...