May 18, 200718 yr comment_39807 Ja, hur väl lämpar sig en 70-tals 460 för att trimma?Om man stoppar i H-profilstakar och smidda kolvar, hur mycket håller blocket för? Hur många hästar borde man kunna pina ur den innan blocket spricker eller går sönder på något annat obehagligt sätt?
May 19, 200718 yr comment_39829 Detta beror på årsmodell av block etc. Vill du få reda mycket fakta så kika in på www.ford460.comdär finns det mycket att läsa.
May 19, 200718 yr comment_39842 Jag vet fok som plockar ur +750hk ur en 70-tals 460 med original vev, portade orignaltoppar, och original förgasare. Detta handlar om en Superstock Dragracing motor. Varvar +8000 varv, veven är den svaga länken o byts ut en gång/säsong pga sprickbildning. Blocket är inte problemet, snåla bara inte på vad du stoppar i det. /Jocke
May 19, 200718 yr Author comment_39847 Kollade lite på www.460ford.com och det såg lovande ut. 87gt50> Låter ju trevligt det där. Jag hade som mål att motorn skall hålla för minst 800hk...Veven blir väl det dyra om man skall köra med eftermarknadsprylar men hittar man grundmotorn för en hyfsad penning kanske det är värt det?Det hade varit maffigt med en 460... jag gillar tanken. Vad är det som de brukar säga? There is no replacement for displacement.