May 21, 200717 yr comment_39927 Fått ihop motorn idag.. TRODDE JAG! När jag skruvat dit insuget hittar jag två gängade hål rakt ner! Vad e dessa bra för? Vad skall jag täta dem med? Skit att det ska börja strula nu när jag trodde det var klart...
May 21, 200717 yr Author comment_39935 studerat lite och det verkar som hålen går ner i vattenkanalerna?Skall de anslutas med varandra? Skall vattnet cirkulera mellan hålen? http://www.mustangpower.se/351/16/16/009.jpgDet är ingen kanal igenom på org insuget iofs...http://www.mustangpower.se/351/04/04/Bild009.jpg"Bara" plugga dem då?
May 31, 200717 yr Author comment_40318 Ja just det, kan ju meddela er att det löst sig, ifall ni som läst i tråden undrar. Det var hål ner i vattenkanalen, köpte två plugg och drog i bara, 12.50 styck kostade de. Kronor asså....Men sänder trots det ut en VARNING för fordracing insug. Passformen är KASS, tex tar fördelarlocket i insuget....
May 31, 200717 yr comment_40321 Jag som har hört bra om Ford Racing och deras saker. Skönt att det löste sig.. Börjar närma sig för provtur snart då?
May 31, 200717 yr Author comment_40323 Jag som har hört bra om Ford Racing och deras saker. Skönt att det löste sig.. Börjar närma sig för provtur snart då?Jag har också hört bra grejer, men detta stog det "Made in KINA" i botten på. kan vara orsaken till passformen.... Provtur gjord, körde crusingen i Trollhättan denna helgen.Vi var klara med motor 00.30 på fredag natt, 15.00 på lördag körde vi ett 12 timmars pass crusing. Hann med ett oljebyte före med. Dock har jag inte monterat alla lister, justerat huven, monterat nya ratten, fixat ändrör till sidepipes osv ännu så den ser inte ut som den borde nu...
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.