mahas May 30, 2007 Report May 30, 2007 Den har satt igång och gnägga när den blir riktigt varmVad kan det vara? har bytt olja och det blev inte bättre.Är det lagerbyte på gång? Har någon här på forumet renoverat en pump?Behövs det några speciella verktyg, press, avdragare?Var köper jag repsats? Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 30, 2007 Report May 30, 2007 Hej.Kolla att remm , kan vara fel längd eller fel profilpå kilformen , många har haft samma problem ochoftast är det remm som är felaktig. Citera
Darne May 30, 2007 Report May 30, 2007 Håller med Lars där!Fel profil på remmen är mycket vanligt.För att testa om det är remmen som bråkar brukar jag "smörja" med ett stearinsljus en kort stund.Tystnar det då är det garanterat remfel.Darne Citera
mahas May 30, 2007 Author Report May 30, 2007 Det är en 68:a med 302.Det låter inte som remgnägg men skall kolla det med stearinet i alla fall.Det är mer vid belastning då jag styr som et ohhhande gnägg kommer lite grann som en hydralpump som går torr på maskiner.Sitter det något filter i pumparna? Citera
_kiM__ May 30, 2007 Report May 30, 2007 http://www.laurelmountainmustang.com/ tar $64.95 + $25 för en nyrenoverad pump. Beställde en styrsnäcka i samma veva så frakten gick på $120. Tror du kommer ner på runt hälften på enbart servopump.Jag beställde en sådan därifrån efter att ha försökt mig på en renovering som inte gav något resultat. Pumpen ville bara fungera när den själv ville, och speciellt då den inte behövdes. De renoveringssatser jag känner till innehåller bara packningar och o-ringar. Inget att byta ut som påverkar funktionalitet eller så. Mer info om pumparna här: www.stangerssite.com Citera
Janne Holm CMC1740 May 30, 2007 Report May 30, 2007 Jag plockade isär en pump för bara några veckor sedan.Den hade låtit illa länge sen tystnde den helt plötsligt och sluta fungeradet var fjädrarna som håller ihop pumpens "lameller" lagt av "trillat åt sidan"av utmattning efter att ha trotjänat i många år.Finns ett tidigare inlägg om detta med bilder på inanmätet.Till och börja med så gick det inte att få loss remskivan trots värme samthyfsat bra avdragare. så det fick bli lite tuffare sätt Så summan av kardemuman är nog ändå att är det inte något fel på remmenByt hela servopumpen. D.V.S finns inga slitdelar som går att byta. Citera
Peter CMC771 May 31, 2007 Report May 31, 2007 Den har satt igång och gnägga när den blir riktigt varmVad kan det vara? har bytt olja och det blev inte bättre.Är det lagerbyte på gång? Har någon här på forumet renoverat en pump?Behövs det några speciella verktyg, press, avdragare?Var köper jag repsats?Hej.jag har en obetydligt anv servopump max 20mil, inkl remskiva.Vill ha 400krMvh:Peter Citera
mahas June 1, 2007 Author Report June 1, 2007 Den har satt igång och gnägga när den blir riktigt varmVad kan det vara? har bytt olja och det blev inte bättre.Är det lagerbyte på gång? Har någon här på forumet renoverat en pump?Behövs det några speciella verktyg, press, avdragare?Var köper jag repsats?Hej.jag har en obetydligt anv servopump max 20mil, inkl remskiva.Vill ha 400krMvh:PeterDu har PM Citera
Olov June 1, 2007 Report June 1, 2007 Det är en 68:a med 302.Det låter inte som remgnägg men skall kolla det med stearinet i alla fall.Det är mer vid belastning då jag styr som et ohhhande gnägg kommer lite grann som en hydralpump som går torr på maskiner.Sitter det något filter i pumparna?men.... det är ju en MUSTANG....ska inte dom gnägga???... min COUGAR vrålar juh!! Citera
mahas June 1, 2007 Author Report June 1, 2007 Det är en 68:a med 302.Det låter inte som remgnägg men skall kolla det med stearinet i alla fall.Det är mer vid belastning då jag styr som et ohhhande gnägg kommer lite grann som en hydralpump som går torr på maskiner.Sitter det något filter i pumparna?men.... det är ju en MUSTANG....ska inte dom gnägga???... min COUGAR vrålar juh!!Bara när man ger dom havre Citera
pools June 2, 2007 Report June 2, 2007 Det är en 68:a med 302.Det låter inte som remgnägg men skall kolla det med stearinet i alla fall.Det är mer vid belastning då jag styr som et ohhhande gnägg kommer lite grann som en hydralpump som går torr på maskiner.Sitter det något filter i pumparna?men.... det är ju en MUSTANG....ska inte dom gnägga???... min COUGAR vrålar juh!!Jag har hört den där katten "vråla", hihi... mer som en kattunge: mjau Citera
Recommended Posts