Jump to content

Mustang 1970 .. förvirring kring modell


Recommended Posts

Hej!

Ännu en nybörjare i forumet. Jag satte det vinnande budet på en Mustang 1970 på eBay som var listad som Mach1 Boss 302. Jag stirrade mest på att det stod Mach1 och att den inte var för dålig i skicket. Nu funderar jag dock på om detta inte egentligen är en vanlig standard Cupe. VIN nr OFO1H170030. Säger detta något för någon guru i forumet ?

Tack på förhand!

Link to comment
Share on other sites

Hej. Mach 1 och Boss 302 är två helt olika modeller och kan inte kombineras. Båda modellerna byggdes på sportsroof-karossen.

Den bil som du har bjudit hem är en vanlig coupe tyvärr, eller möjligtvis grande. Hoppas det inte blev ett alltför stor överbud...

Link to comment
Share on other sites

Japp, det är en coupe som Niklas säger, men man kan läsa ut av chassienumret att det inte kan vara en Grande (denna har karosskod 01, Grande hade 04 på 1970 årsmodell). Originalmotorn var en 351-2V.

Definivt ingen Mach1 eller Boss 302 alltså, tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

Hej! Tack båda för svaren. Prismässigt tror jag inte att det är katastrof. jag gav ca 17000 SEK för bilen. Frakten hem till Sverige hamnar väl runt 19 000 SEK. Tot 36 000. Bilen ska vara körklar men som bilden visar finns det mycket att göra. Är det klokare att häva köpet (tror att en fellistad bil måste återköpas) och leta efter en fastback-bil ? Vad är det för värde i en OK bil av denna modell ? Går en överhuvudtaget att bli av med om man vill gå på en cab eller fastback om något år eller två ?

Link to comment
Share on other sites

Häv köpet! om du inte har betalt förstås för då kan det bli besvärligt att få tillbaka pengarna. Är det en fastback som du vill ha så är det en sån du skall köpa.

Link to comment
Share on other sites

Hej! Tack båda för svaren. Prismässigt tror jag inte att det är katastrof. jag gav ca 17000 SEK för bilen. Frakten hem till Sverige hamnar väl runt 19 000 SEK. Tot 36 000. Bilen ska vara körklar men som bilden visar finns det mycket att göra. Är det klokare att häva köpet (tror att en fellistad bil måste återköpas) och leta efter en fastback-bil ? Vad är det för värde i en OK bil av denna modell ? Går en överhuvudtaget att bli av med om man vill gå på en cab eller fastback om något år eller två ?

Titta bara på blocket så får du se att det är svårt att hitta en Musse

under 100 000kr i körbart skick. Sedan är ju årsmodell -70 en raritet

;););););););)

Link to comment
Share on other sites

Går den att köra i Sverige ( och besiktiga) för under 50 papp, är det inget att fundera på. Jag menar, för 35 papp får du inget som rullar??

Sedan är det viktigt att man känner sig nöjd med det man har. Om inte, fortsätt leta.

Lycka till

/ Svedis

ps, Janne, raritet!! Trodde det gick 13 på dussinet av den nya -70:an :--

Link to comment
Share on other sites

Går den att köra i Sverige ( och besiktiga) för under 50 papp, är det inget att fundera på. Jag menar, för 35 papp får du inget som rullar??

Sedan är det viktigt att man känner sig nöjd med det man har. Om inte, fortsätt leta.

Lycka till

/ Svedis

ps, Janne, raritet!! Trodde det gick 13 på dussinet av den nya -70:an :--

Ja det är ju viktigt att känna att om man rustar upp den för 30-40 tusen till att det då går att få igen pengarna. Jag har inte tänkt lägga allt för stora pengar just nu på en Mustang men vem vet. Blir man biten så kanske man får sälja HDn och satsa på en finare modell. Tack för svaren! Förresten - finns det någon "lista" på vad en 70:a kostar i Sverige ? Jag hittar inga till salu och framför allt inte en HT.

Link to comment
Share on other sites

Häv köpet! om du inte har betalt förstås för då kan det bli besvärligt att få tillbaka pengarna. Är det en fastback som du vill ha så är det en sån du skall köpa.

Jag har betalt men eBay har ju regler kring hur saker ska listas. Man får väl skylla sig själv lite när man inte gör en ordentlig background check men tiden var knapp som vanligt ;).

Link to comment
Share on other sites

Har du betalt så är det lika bra att ta hem den, men då skulle du också försöka att ta reda på vad som behöver bytas så att du har en chans att få med delarna hem i frakten samt att du kommer undan de övriga kringkostnaderna på delarna.

Link to comment
Share on other sites

Har du betalt så är det lika bra att ta hem den, men då skulle du också försöka att ta reda på vad som behöver bytas så att du har en chans att få med delarna hem i frakten samt att du kommer undan de övriga kringkostnaderna på delarna.

Tack för inputen!

Ja det är ju bra. Vet du eller någon annan om det är lika lätt att få tag i golvplåt i Sverige som i USA ? Det var visst lite rost på passagerarsidan i golvet. Jag antar att man gör klokast i att köpa en hel sektion. Jag såg att det fanns kompletta golvpaket för runt 300 dollar. Annars som sagt verkar ju lacken helt slut. Inredningen är den inte så roliga bruna men jag antar att man lever med den om man ska försöka eftersträva originalskick ..

Link to comment
Share on other sites

Går den att köra i Sverige ( och besiktiga) för under 50 papp, är det inget att fundera på. Jag menar, för 35 papp får du inget som rullar??

Sedan är det viktigt att man känner sig nöjd med det man har. Om inte, fortsätt leta.

Lycka till

/ Svedis

ps, Janne, raritet!! Trodde det gick 13 på dussinet av den nya -70:an :--

Ja det är ju viktigt att känna att om man rustar upp den för 30-40 tusen till att det då går att få igen pengarna. Jag har inte tänkt lägga allt för stora pengar just nu på en Mustang men vem vet. Blir man biten så kanske man får sälja HDn och satsa på en finare modell. Tack för svaren! Förresten - finns det någon "lista" på vad en 70:a kostar i Sverige ? Jag hittar inga till salu och framför allt inte en HT.

Du ser själv trots vissas förtret ;) at en -70 är en raritet trots allt :D

Link to comment
Share on other sites

Har du betalt så är det lika bra att ta hem den, men då skulle du också försöka att ta reda på vad som behöver bytas så att du har en chans att få med delarna hem i frakten samt att du kommer undan de övriga kringkostnaderna på delarna.

Tack för inputen!

Ja det är ju bra. Vet du eller någon annan om det är lika lätt att få tag i golvplåt i Sverige som i USA ? Det var visst lite rost på passagerarsidan i golvet. Jag antar att man gör klokast i att köpa en hel sektion. Jag såg att det fanns kompletta golvpaket för runt 300 dollar. Annars som sagt verkar ju lacken helt slut. Inredningen är den inte så roliga bruna men jag antar att man lever med den om man ska försöka eftersträva originalskick ..

Vänta tills bilen kommer hem förstår att suget är stort att förbereda så

mycket som möjligt. "men var sak har sin tid som de lärde brukar säga"

Är bilen i dåligt skick så kom ihåg att i stort sett varje krona man lägger på den har man tillbaks då de är eftertraktade "speciellt -70" :D;)

Link to comment
Share on other sites

Skärpning gossar vad är det för fel på 70HT, antalet sådana

är inte många i vårt avlånga land, dessutom så är tillverknings-

siffran betydligt lägre än 65-68 HT då fanns heller ingen med

namnet Grandé 351C eller W. ;)

Riktigt fin HT! Det uppmuntrar verkligen. Till och med inredningen ser bra ut i det skicket. Har du lite bilder man kan få ta den av som inspiration ? Skickar ett PM med min adress.

Link to comment
Share on other sites

Är själv ett fan av Mustang HT 69-70, så pass att jag köpt mig en :D

Ser lite blek ut i lacken, men det är bara kamerans fel, den glänser så fint i verkligheten.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...