Jump to content

Recommended Posts

har problem med att min mustang vill på att gå varm detta trots att det sitter en elfläkt på kylaren som också funkar. När man har kört lite med den så blir slangarna nästan stenhårda. vad kan det vara för fel. Glömde att säga att bilen är en 65 ht med en 289cui och c4 automat.

Hej.

Det låter som om du har ett kylarlock som inte släpper

för trycket som blir när motorn är varm, öppna aldrig

locket om motorn är varmkörd. :shock:

Starta med att kolla typ av lock, ett värre problem kan

vara kyllaren, då att den är gammal och utkänt, kolla

i alla fall locket först. :roll:

Överhettning av motorn kan bero på många saker b.l.a.

dålig kylare, tändningsinställning, allmänt dålig (sliten)

motor är några saker. :(

Men vi hoppas på att felet det är av den enklare sorten. ;)

Topplockspackning brusten kompression i kylvattnet.

Igensatt kylarslang, alt stålfilter i slang igensatt. Sliten vattenpump.

Avsaknad av kåpa rund fläkten. Kan vara många saker,,,

mvh Tommy 8)

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ja kylaren var kass men det var inte bara den som var problemet då blockpackningen hade gått också så nu väntar jag bara på att få motorn renoverad

  • 1 month later...
Ja kylaren var kass men det var inte bara den som var problemet då blockpackningen hade gått också så nu väntar jag bara på att få motorn renoverad

Var kylaren dyr? Jag har samma motor och växelåda som du fast min är en -67. Min kylare funkar som den ska men lilla slanganslutningen som sitter precis under kylar-locket, är lite lös och slipprar ibland ut lite kylvätska när motorn är varm. Nån som vet om det går att löda fast det eller dyl?

Jag köpte min kyl på laurelmountainmustang, de kostar nu $189.95 men har för mig att jag betalade mindre. Köpte en 20" med tre rader så det kyler lite bättre än original. Ihop med en flex-a-lite fläkt har jag inte haft minsta problem med temp ens vid mycket stillastående crusing. (har ju en 351w iofs)

Tommys kommentar: alt stålfilter i slang igensatt.

Blev jag intresserad av. Var sitter stålfiltret någonstans?

Jag bytte termostat och kylvätska på min bil i helgen. I samband med det klämde jag runt för att kolla skick på slangar och slanganslutningar.

Vid nedre slanganslutningen till kylet fick jag intryck av att det fanns något innanför slangen. Sitter stålfiltret där?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...