ArneB June 11, 2007 Report June 11, 2007 har problem med att min mustang vill på att gå varm detta trots att det sitter en elfläkt på kylaren som också funkar. När man har kört lite med den så blir slangarna nästan stenhårda. vad kan det vara för fel. Glömde att säga att bilen är en 65 ht med en 289cui och c4 automat. Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 11, 2007 Report June 11, 2007 Hej.Det låter som om du har ett kylarlock som inte släpperför trycket som blir när motorn är varm, öppna aldriglocket om motorn är varmkörd. Starta med att kolla typ av lock, ett värre problem kanvara kyllaren, då att den är gammal och utkänt, kollai alla fall locket först. Överhettning av motorn kan bero på många saker b.l.a.dålig kylare, tändningsinställning, allmänt dålig (sliten)motor är några saker. Men vi hoppas på att felet det är av den enklare sorten. Citera
Tommyax June 11, 2007 Report June 11, 2007 Topplockspackning brusten kompression i kylvattnet.Igensatt kylarslang, alt stålfilter i slang igensatt. Sliten vattenpump.Avsaknad av kåpa rund fläkten. Kan vara många saker,,,mvh Tommy Citera
ArneB June 11, 2007 Author Report June 11, 2007 jag ska kolla detta och tackar så mycket så länge Citera
ArneB June 25, 2007 Author Report June 25, 2007 som det ser ut nu så verkar det ha varit kylaren som var problemet.Har bytt den idag och nu funkar det bra. Tackar för tipsen Citera
Svedis June 26, 2007 Report June 26, 2007 Alltid intressant att veta vad som var problemet. Var den igensatt eller.. ? Citera
ArneB July 27, 2007 Author Report July 27, 2007 Ja kylaren var kass men det var inte bara den som var problemet då blockpackningen hade gått också så nu väntar jag bara på att få motorn renoverad Citera
Gtttggg September 14, 2007 Report September 14, 2007 Ja kylaren var kass men det var inte bara den som var problemet då blockpackningen hade gått också så nu väntar jag bara på att få motorn renoveradVar kylaren dyr? Jag har samma motor och växelåda som du fast min är en -67. Min kylare funkar som den ska men lilla slanganslutningen som sitter precis under kylar-locket, är lite lös och slipprar ibland ut lite kylvätska när motorn är varm. Nån som vet om det går att löda fast det eller dyl? Citera
MrTurbo_1645 September 15, 2007 Report September 15, 2007 Jag köpte min kyl på laurelmountainmustang, de kostar nu $189.95 men har för mig att jag betalade mindre. Köpte en 20" med tre rader så det kyler lite bättre än original. Ihop med en flex-a-lite fläkt har jag inte haft minsta problem med temp ens vid mycket stillastående crusing. (har ju en 351w iofs) Citera
Nils September 17, 2007 Report September 17, 2007 Tommys kommentar: alt stålfilter i slang igensatt. Blev jag intresserad av. Var sitter stålfiltret någonstans? Jag bytte termostat och kylvätska på min bil i helgen. I samband med det klämde jag runt för att kolla skick på slangar och slanganslutningar. Vid nedre slanganslutningen till kylet fick jag intryck av att det fanns något innanför slangen. Sitter stålfiltret där? Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 17, 2007 Report September 17, 2007 Hej.I den nedre slangen på kylaren så monterades originalen stålfjäder i slangen för att denna inte skall vika signär den blir varm. Denna typ av fjäder behövs inte i den nya typen av kylarslangsom är av ett grövre matrial. Citera
Ronnie S September 18, 2007 Report September 18, 2007 Original sitter det inget filter i kylarslangarna, men det finns att köpa universalfilter att sätta dit om man har problem med rost och skit i kylvätskan. Några exempel kan du se här: http://www.mustangsplus.com/Merchant2/m ... _Code=gano Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.